Türk doğal taş sektörü 2025 yılı Çin seferi hazırlıklarına başladı

Türk doğal sektörü, Çin’de Türk taşlarının vitrini konumunda olan Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı’nda, 2025 yılında daha güçlü bir şekilde yer almak için kolları sıvadı ve hummalı bir çalışma başlattı.

Türk doğal taş sektörü, 2013 yılında 1 milyar dolar ihracat hacmine ulaştığı Çin pazarında eski gücüne kavuşmak için 16-19 Mart 2025 tarihlerinde düzenlenecek olan Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı’nı büyük bir fırsat olarak görüyor. Türk doğal taş sektörü Çin’in hegomanyası altındaki Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya pazarında işlenmiş ürün talebindeki artışı doğru okuyup, projelere işlenmiş ürün sunmak ve Çin’de tekrar 1 milyar dolarlık ihracat hacmine ulaşmak istiyor.

Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı’na uzun yıllardır Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu başarılı bir şekilde düzenleyen Ege Maden İhracatçıları Birliği, Türk doğal taş sektörünün Çin’de güçlü bir şekilde temsil edilmesi için doğal taş ihracatçısı firmalarına çağrıya çıktı.

SON 23 YILDA DOĞAL TAŞ İHRACATI 10 KAT ARTARKEN, ÇİN’E DOĞAL TAŞ İHRACATI 40 KAT ARTTI

Türk doğal taş sektörünün 2000 yılında 187 milyon dolar olan ihracat hacminin 2023 yılı sonunda 1 milyar 936 milyon dolara ulaştığının altını çizen Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Alimoğlu, Türk doğal taş sektörünün ihracat hacminin 23 yılda 10 kat arttığı süreçte, Çin’e yaptığı doğal taş ihracatının 40 kat büyüdüğüne dikkati çekti.

Türk doğal taş sektörünün en çok ihracat yaptığı ülkeler listesine bakıldığında; Çin’in 2000’li yılların başında Amerika Birleşik Devletleri’nin çok gerisinde olduğu bilgisini veren Alimoğlu, “ABD’de 2008 yılında ortaya çıkan Mortgage krizi sonrasında Türk doğal sektörü Çin pazarına yoğunlaştı. 2009 yılında ABD’ye ihracat 353 milyon dolardan 207 milyon dolara gerilerken, Çin’e yaptığımız ihracat 296 milyon dolardan 353 milyon dolara yükseldi ve Çin zirvenin yeni sahibi oldu. Çin’e yaptığımız doğal taş ihracatı 2013 yılında 982 milyon dolarla 1 milyar dolar seviyesine ramak kalır noktaya geldi. Listede Çin, 2021 yılına kadar zirvedeki yerini korudu. 2022 yılında ABD birinci sıraya çıkarken, 2023 yılında Çin tekrar zirveyi geri aldı. 2024 yılında da iki ülkeye ihracat atbaşı gidiyor. Çin bizim için güçlü pazar hüviyetini sürdürüyor. Türk doğal taş sektörünü Çin’deki Xiamen Fuarı’na davet ediyoruz” şeklinde konuştu.

Çin, Xiamen Fuarı’nın günümüzde işlenmiş ürün talep eden, proje bazlı çalışan mimarların, endüstriyel tasarımcıların yoğun katıldığı bir fuar kimliğine büründüğü tespitinde bulunan EMİB Başkanı İbrahim Alimoğlu şöyle devam etti; “Güney Kore, Japonya, Malezya, Endonezya başta olmak üzere Uzakdoğu ve Asya Pasifik ülkeleri Çin’in hinterlandı. Bu pazarlarda gücümüzü korumak için projelere yanıt verebilir konseptlerle de bu fuarda yerimizi almalıyız. Navlun fiyatlarındaki artışta işlenmiş ürüne talebi artırıyor. Xiamen Fuarı, dünyanın her tarafından gelen ithalatçılara, mimarlara, müteahhitlere, endüstriyel tasarımcılara 150 çeşit, 650 renk zenginliğine sahip olan, her dönem moda olan doğal taşlarımızı sergileyeceğimiz önemli bir platform. Ege Maden İhracatçıları Birliği üyelerimizin doğal taş ihracatının yüzde 80’i işlenmiş ürünlerden oluşuyor. Çin’in beklentilerine cevap verecek hareket kabiliyetine sahibiz. Çin pazarında tekrar 1 milyar dolar ihracat potansiyeline ulaşabiliriz.”

GÜNEY KORE’DE BİZE FIRSATLAR SUNUYOR

Ege Maden İhracatçıları Birliği’nin, 2024 yılında Çin’in yanında, Güney Kore’de düzenlenen Korea Build Week 2024 KINTEX Fuarı’na da 10 firmayla Milli Katılım Organizasyonu yaptığını hatırlatan EMİB Başkanı Alimoğlu, “Korea Build Week Fuarı ile ilgili de kısa sürede 2025 yılı için çağrıya çıkacağız. Fuarlar, TURQUALITY Projeleri, UR-GE Projeleri, tasarım yarışmaları, sektörel ticaret heyetleri ve alım heyetleriyle Türk madenlerinin dünya genelinde bilinirliğini ve tercih edilirliğini artırmak ve Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında 2024 yılını Türk madencilik sektörü olarak 6,5 milyar dolar ihracat tutarıyla geride bırakmak istiyoruz. Ege Maden İhracatçıları Birliği olarak Türkiye’nin maden ihracatına 1 milyar 250 milyon dolar katkı sağlamayı hedefliyoruz” diyerek sözlerini noktaladı.

Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı, 2024 yılında 16-19 Mart 2024 tarihlerinde gerçekleştirilmişti. Türk doğal taş sektörü, 87 firmayla uluslararası katılımda dünya lideri olmuştu.

Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı 2024 yılında, 25 Hol ve 191 bin metrekarelik sergi alanında 40 ülkeden 151 bin 845 ziyaretçiyi ağırladı. 2 binden fazla firmanın katıldığı fuara uluslararası kısımda Türkiye dışında; İtalya, Brezilya, Mısır, Portekiz, Yunanistan, Hindistan, İran, Pakistan ve Vietnam’dan 350 firma iştirak etti.

Kabe’den Beyaz Saraya, dünyanın en önemli havalimanlarından Hollwood yıldızlarının malikanelerine prestijli yapılara değer katan, doğal taş sektöründe dünyanın üçüncü büyük ihracatçısı olan Türkiye, 2025 yılında Xiamen Fuarı’nda 100’den fazla firmayla yerini almayı hedefliyor.

TÜRKİYE’NİN 4 AYLIK DOĞAL TAŞ İHRACATI 557 MİLYON DOLAR OLDU

Türkiye, 2024 yılının Ocak – Nisan döneminde 557 milyon dolarlık doğal taş ihraç ederken, bu ihracata Ege Maden İhracatçıları Birliği 208 milyon dolar katkı sağladı ve doğal taş ihracatındaki liderliğini sürdürdü.

Amerika Birleşik Devletleri 125 milyon dolarlık doğal taş talebiyle zirvede yer alırken, Çin 111 milyon dolarlık Türk doğal taşı ithal ederek zirve ortağı oldu. Suudi Arabistan 36,5 milyon dolarlık Türk taşı alarak ismini listenin üçüncü sırasına yazdırdı.

Ege Maden İhracatçıları Birliğince yapılacak Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’yla, Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı’na katılmak isteyen ihracatçı firmaların maden@eib.org.tr e-posta adresi ya da 0 232 488 60 00 – 1212 no.lu telefondan Aylin Kayacan ile temasa geçmeleri gerekmektedir.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri