Son yıllarda dönüşüm geçiren teknoloji şirketlerine Turkcell de katıldı. CEO ve üst düzey yöneticileri değişen firma, şimdi de mağazalarını dijital dünyanın gerekliklerine göre dönüştürüyor. Konuyla ilgili olarak bir grup gazeteci ile bir araya geldiğimiz Turkcell Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Erkan, mağazların dijital dönüşümünü anlattı.
Dönüşüm 2 yıl önce başladı
Turkcell mağazalarının dönüşümü 2 yıl önce başladı. Bu dönüşümün mağazalarda dekorasyon, altyapı, ticaret modeli, müşteri deneyimi ve çalışanların kültür dönüşümü ile uyum içerisinde olması hedeflendi. Murat Erkan'dan aldığımız bilgilere göre projenin ilk adımı gelişen ve değişen müşteri beklentileri doğrultusunda onlara yaşatmak istedikleri deneyimi belirlemek oldu. Mağazalarda kağıt poster ve broşür dönemi sona erdi. Bütün kampanyalar dijital ekranlar üzerinden yönetilik hale geldi. Tabletler üzerinden güvenli dijital imza teknolojisini de kullanıma sunduklarına belirten Murat Erkan, çalışanlar için sertifikasyon programını da hayata geçirdiklerinden bahsetti. Bu program kapsamında yaklaşık 11 bin çalışana toplamda 80 bin saatlik eğitimler verildi. Dijital sınav ve değerlendirme merkezlerinde başarılı olan 6 bin 240 çalışan sertifika almaya hak kazandı.
Bu programın da etkisi ile çalışan işten ayrılma oranının yüzde 30’lara gerilemesini beklediklerini belirten Erkan, müşteri memnuniyet skorunun da 5 üzerinden yapılan değerlendirmede 4,23’den 4,36’ya yükseldiğini söyledi. 2016 yılı sonunda iki pilot mağazayla başlayan dönüşüm yolculuğu 2017 sonunda 1400 mağazayla tamamlandı.
Fiber için altyapı zorunluluğu geldi
Murat Erkan'dan aldığımız bilgiye göre artık yeni binalar inşa edilirken fiber altyapısı getirme zorunluluğu geldi. Buna göre bina yapımı sırasında fiber altyapısı için operatörlerden onay alınması gerekecek. Bu sayede ortak bir altyapı kurulurken, yeni binalarda yaşanan port bulamama, fiber kablo döşeme ya da kanal bulma sorunları ortadan kalkacak.
Yerli otomobil Turkcell mağazalarında satılacak
Murat Erkan'ın verdiği bilgilere göre yerli otomobilde iş ortaklarından biri olan Turkcell, bu otomobiller üretildiğinde mağazalarında bu aracı satmayı planlıyor. Tesla modeli ile ilerleyebileceklerini belirten Erkan, “iş ortaklarımız bize bu konuda sürekli sorular soruyor, Elbette biz de yerli otomobili mağazalarımızda satabiliriz“ dedi.
Kaynak: Teknolojioku