InterPress’in Global Overview Türkiye istatistiklerinden derlediği bilgilere göre, ülkemizde internet kullanan kişilerin oranı bir önceki yıla göre yüzde 10 artarak 48 milyonu geçti. Türkiye’deki mobil kullanıcı sayısı 71 milyona ulaşırken, sosyal medyaya mobilden bağlanan kullanıcı sayısı ise 42 milyon olarak saptandı. Aktif sosyal medya kullanıcı sayısı da geçen yıla göre 2 milyon kişi artarak 48 milyona çıktı. Medyaya yılbaşından bu yana internet ile ilgili 719 bin 111 haber yansırken, mobil cihazlar hakkında ise 19 bin 337 haber çıktığı tespit edildi.
Mobil kullanıcı sayısında büyük artış …
Rapora göre Türkiye’deki cihaz kullanıcılarının yüzde 95′i cep telefonu sahibi ve yüzde 75′i ise akıllı telefon kullanıyor. Dizüstü ve masaüstü bilgisayar kullanımı yüzde 51 oranındayken, TV’nin yüzde 98 ile hayatımızda hala önemli bir yeri olduğu görülüyor. Türkiye’de kullanıcılar gün içerisinde ortalama 7 saatini bilgisayar karşısında, 3 saatini ise mobil telefon üzerinden internete bağlanarak ve 3 saatini de sosyal medya platformlarında geçirirken, TV karşısında geçirilen vakit ise ortalama 2 saat olarak açıklandı. Ülkemizde sosyal medyayı mobilden kullanan kişi sayısı yüzde 17 oranında artarken, Türkiye’de bilgisayar kullanımı yüzde 29 oranında gerileyip yüzde 36′ya düştü. Mobil kullanımı ise yüzde 33 oranında artarak yüzde 61′e çıktı.
İnternette video izleyenlerin sayısı yükseldi…
Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 55’i her gün, yüzde 24’ü ise her hafta video izlerken mobil kullanım alışkanlıklarına bakıldığında ise oyun oynama yüzde 43’te kalırken, video izleme oranının ise yüzde 59’a çıktığı tespit edildi. Buna göre, artık oyun oynamaktan çok video izlediğimiz ortaya çıktı. Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya kanalı yüzde 57 ile Youtube olurken, onu küçük bir fark ile Facebook’un (yüzde 56) takip ettiği belirlendi. Diğer popüler sosyal medya kanalları ise yüzde 45 ile Instagram ve yüzde 44 ile Twitter olurken, beşinci sırada ise yüzde 40 ile WhatsApp yer aldı.