Medyaya konuyla ilgili yılbaşından bu yana yansıyan 10 bine yakın haberi inceleyen Medya Takip Ajansı Interpress’in Gastronomi Turizmi Derneği ve Xsights Araştırma tarafından yapılan araştırma sonuçlarından derlediği bilgilere göre, gastronomi turistlerinin, normal turistlere göre yüzde 50 daha fazla para harcadığı belirlendi. Gastronomi turistleri, Türkiye’de ortalama 7 gün kalırken, normal turistlerin ise ülkemizde 9 gün tatil yaptığı saptandı. Gastronomi turistleri ortalama 945 doların 259 dolarını yeme içmeye ayırırken normal turistlerin ise 837 doların 171 dolarını yeme içme için harcadığı anlaşıldı.
Gastronomi Turizminde Lider Amerika …
Turistlerin en fazla harcama yaptığı ilk 5 ülke Amerika Birleşik Devletleri, Çin, İspanya, Fransa ve Birleşik Krallık olurken ABD’nin bu alanda en büyük turizm endüstrisine sahip ülke konumunda olduğu görüldü. ABD, 488 milyar dolar ile birinci sırada yer alırken onu sırasıyla Çin, Almanya, Japonya ve İngiltere’nin takip ettiği belirlendi. Türkiye Dünya Ekonomik Formunun Seyahat ve Turizm Endeksi araştırmasında dünya sıralamasında 44’üncü sırada yer alırken, rekabet endeksinde ülkemizin önünde ilk beşte İspanya, Fransa, Almanya, Japonya ve İngiltere yer alırken bizden sonra ise Bulgaristan, Polonya, Katar, Şili ve Macaristan’ın geldiği saptandı.
Gastronomi Turizminde Gaziantep öne çıkıyor …
Türkiye’ye gelen turistlerle Antalya, İstanbul, Muğla, Gaziantep ve İzmir’de yapılan görüşmelerde turistlerin tarihsel ve kültürel zenginliklerimiz, mutfak kültürü, doğal coğrafi zenginlikler, denizler ve sahil olanakları, uygun fiyatlı tatil olanakları, eğlence olanakları gibi nedenlerle ülkemize geldikleri görülürken il bazında bakıldığında ise gelen turistlerin yüzde 37’sinin Gaziantep’in bir gastronomi şehri olduğunu düşündüğü ortaya çıktı.