Türkiye’nin ilk “Mindful Okul”u, Bahçeşehir Okulları

Bahçeşehir Okulları tarafından Türkiye’de ilk kez uygulamaya konulan Mindful Okul programı, İzmir’deki kampüslerde eğitim gören öğrencilerin velilerine tanıtıldı.

Bahçeşehir Okulları tarafından Türkiye’de ilk kez uygulamaya konulan Mindful Okul programı, İzmir’deki kampüslerde eğitim gören öğrencilerin velilerine tanıtıldı. Programın detaylarını veli seminerinde anlatan Doç. Dr. Bilge Uzun, “Çocuktan yetişkine hepimiz bir koşturmaca içerisindeyiz. Bu koşturmacada yaşadığımız anın, yaptığımız şeylerin farkında bile değiliz. Mindful olmak yaşamımızın kontrolünün bize geçmesini sağlıyor, düşüncelerimizi yönetilebilmemizi öğretiyoruz. Bu da genç beyinlerde başarıyı arttırıyor” dedi. 

Öğrencilerini, farkındalığı yüksek bireyler olarak yetiştirmeyi hedefleyen Bahçeşehir Okulları,  “Mindful Okul” programını eğitim sistemine dahil ederek uygulamaya başladı. Türkiye’nin ilk “Mindful” okulu olan Bahçeşehir Okulları, programın detaylarını, Bahçeşehir Üniversitesi akademisyenlerinden Doç. Dr. Bilge Uzun aracılığıyla velilere sunmaya başladı. Türkiye’deki ilk veli semineri de, Bornova Kampüsü’nde gerçekleştirildi. İzmir’deki üç kampüsün velilerinin yoğun katılımıyla gerçekleştirilen seminerde, Doç. Dr. Uzun, son yıllarda, dünyadaki okulların “Mindful Okul” olma yolunda ilerlediğinin altını çizdi. Mindful olmanın derin bir farkındalık hali olduğunu söyleyen Uzun, “Kökenini Paskalya tasavvur geleneklerinden alır. Dört bin yıl öncesine dayanan kökeni ile zihni eğitmek zihinsel, duygusal ve fiziksel sağlığa ulaşmak demektir. Şimdiki ana, bilinçli ve yargısız dikkatini vermek demektir. Mindful olmak bilinç durumumuzu otomatik pilottan çıkararak kendi yönetimimize almaktır” dedi.

18 farklı uygulama

Uzun, şimdilik, 2.3. ve 4. sınıf öğrencileri için uygulanan programın,  ders öncesi ya da sonrası öğretmenler tarafından gerçekleştirilen basit zihin ve beden uygulamalarını içerdiğini belirterek, “Mindfulness uygulamaları, sosyal ve akademik parçalardan oluşur. Planlanan program çerçevesinde öğrencilerimiz, rehberlik saati ile belirtilmiş bir saat içerisinde yıl boyunca 18 farklı Mindful uygulamasını öğrenerek Mindful yaşama adım atacaklar. Bu uygulamalardan bazıları da Mindful duruş, nefes, yemek yeme, görme, sınav ve zor duygularla başa çıkmadan oluşuyor. Programın sonunda sınav, son değerlendirme ve takip uygulamalar yapılacak” diye konuştu.

Başarıyı arttırıyor

Bilimsel araştırmalarla uygulamanın faydalarının ortaya konulduğunu dile getiren Uzun, “Okul çağı çocuklarında konsantrasyonu, odaklanmayı, sakinliği, öz farkındalığı arttırdığı, stres ve kaygıyı azalttığı, dürtü kontrolünü güçlendirdiği, kaygı ve öfke gibi baş etmesi zor olan duygulara ilişkin bilinçli tepkilere yöneltildiği, empati düzeyini arttırıp diğer kişilere yönelik algısında olumlu değişiklikler yarattığı, doğal çatışma çözümü becerilerini geliştirdiğine yönelik bulgular vardır. Günlük basit egzersizlerle uygulanacak bu yöntemle genç beyinlerde güçlenme ve başarının artışı sağlanıyor. Öğrencilerin ayrıca yaşadıklarını anın derinlemesine farkında olarak önce kendilerini, ardından çevresindekileri anlayarak hissederek yaşamalarını sağlıyor, Şükretmek, affetmek, empati kurmak gibi becerileri kazandırmış oluyoruz” dedi.   

Bahçeşehir Okulları bünyesindeki 7 pilot okuldaki uygulamanın yakından takip edildiğine dikkat çeken Uzun, velilerin de programa dahil edilerek çocuklarını daha iyi anlamayı ve her koşulda kabul etmeyi öğrenmiş olacaklarını sözlerine ekledi. Uzun daha sonra velilerle Mindful nefes ve yemek yeme uygulamasında bulundu. Uzun’un anlatımlarını merakla dinleyen veliler, çocuklarının böyle bir eğitim almasının memnuniyetini yaşarken, günlük hayatta kolay uygulanabilirliği nedeniyle yaşam tarzı haline getirilmesi fikrinde birleşti.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri