TÜBİTAK, Okan Üniversitesi ve Tofaş işbirliği tarafından üretilen "Let Me Drive" isimli otomatik sürüş teknolojisi test sürüşlerinden başarıyla geçti. Uzunca bir süredir gündemde olan yerli otomobil tartışmaları bir yana yerli otomobilden önce yerli sürücüsüz otomobil teknolojisi geliştirildi. Üreticileri tarafından Let Me Drive adı verilen teknolojik yazılım yerli otopilot olarak da adlandırılıyor.
Sürücüsüz otomobil teknolojisinin test edilmesi için Tofaş tarafından Türkiye'deki fabrikalarda üretilen Fiat Doblo kullanılırken, sistemin işlerlik kazanabilmesi amacıyla GPS, lazer hareket algılayıcıları, kamera takip sistemi ve şerit takip sistemi kullanıldı.
Test sürüşü gerçekleştirilen sürücüsüz otomobil, Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu'nun söylediği kadarıyla daha geliştirme aşamasında tutularak, TÜBİTAK ve Okan Üniversitesi tarafından deneme sürüşlerinin devam ettirildiği belirtildi. Öte yandan Tofaş CEO'su teknoloji hazır olur olmaz Fiat marka araçlarda kullanıma hazır olacak. Tofaş'ın 10 yıldır cirosunun yüzde 3'ünü araştırma ve geliştirmeye harcadığını söyleyen Eroldu, Tofaş'ın bugüne kadar başvurduğu patent sayısının 350'yi geçtiğini belirterek, 2014'te yapılan 75 başvuruyla Türkiye 6.sı olduklarını belirtti.
Geliştirilmeye devam edilecek
Tofaş CEO'su sistemin kullanıldığı Doblo hakkında, GPS kordinatlarında bulunan bir parkuru takip edebildiğini, önünde bulunan LIDAR sensörü sayesinde yol üstü cisim ve kaldırımları fark edebilen, gazın, frenin ve direksiyonun tüm kontrolüne sahip olduğu bilgisi verdi. Doblo'nun otonom gidebilen bir araç olduğunu belirten Eroldu bir sonraki aşama olarak kontrolcü yazılımları geliştirmek olduğunu ifade etti.