Türkiye’nin yerli sosyal medya uygulaması: Viatori

Yepyeni özellikleri ile sosyal medyaya apayrı bir soluk getirerek kısa sürede trend uygulamalar arasına giren Viatori, yerli sosyal medya uygulaması olarak adından sıkça söz ettirmeye başladı.

AppStore ve Google Play’den ücretsiz olarak indirilebilen Viatori, 1 ay gibi kısa bir sürede 100 binden fazla indirme elde ederek kendi klasmanında en iyi çıkışı yakalan, kapsamlı ve iddialı “Yerli” bir sosyal medya uygulaması olarak dikkatleri üzerine çekmeyi başardı.
Sosyal medya serüvenine çok hızlı bir başlangıç yapan Viatori, fotoğraf, video ve hashtagli durum paylaşma özellikleri ile Facebook; check-in özelliği ile Swarm; yeme-içme mekânlarına hitap eden özelliği ile de Foursquare’e büyük darbe vuracağa benziyor. Viatori, uzun vadedeki sürdürülebilir büyüme trendinde, Twitter ve Instagram’ın pastasından da pay alabilecek gibi görünüyor.

Peki ama neden Viatori?
Viatori, kullanıcılarına;
durum, fotoğraf ve video paylaşma,
check-in yapma,
anlık mesajlaşma,
takipleşme,
masadan sipariş verme, garson çağırma, hesap isteme ve mobil ödeme,
paylaştıkça para puan kazanma ve bunları paraya çevirip hesaptan düşme,
gibi birçok özelliği sunan, kullanıcı dostu ve çok işlevli yüzde 100 yerli bir Sosyal medya uygulaması olarak yenilikçi ve samimi bir havaya sahip.
Hashtag’e apayrı bir soluk getirerek sosyal medya kullanıcılarına #’i yeniden sevdiren, aktif on binlerce kullanıcının durum, fotoğraf ve video paylaştığı bu yerli uygulama birçok fenomen ve ünlü tarafından da çoktan keşfedilmiş durumda. Hatta birçok ünlü potansiyeli görmüş olacak ki uygulamayı şimdiden indirerek kendi adını içeren “kullanıcı adı”nı almış bile.
Viatori içerisine masadan sipariş ve ödeme alan bir sistem yerleştirilmiş. Viatori kullanıcısı, masaya servis olan yeme-içme ve eğlence mekânlarında her mekân ve masaya özgü üretilen QR (kare) kodu okutup menüye erişiyor, garson çağırıyor, hesabı istiyor ya da mobilden ödeme yapabiliyor.
Bu sistem, masaya servis sistemi ile çalışan yeme-içme ve eğlence mekânları ile sosyal medyayı bir araya getirerek benzersiz bir etkileşim oluşturacak gibi. 

Paylaştıkça kazandıran sosyal medya: Viatori
En çok ilgi çeken kısım ise Viatori’nin kullanıcılarına, yapılan her paylaşıma karşılık para puan kazandırıyor olması. Bu puanlar aktif üye yeme içme mekânlarında her gün değişen kurlarla TL’ye çevrilecek, kullanıcı bunu hesabından düşebilecek. Hatta sipariş verdikçe daha fazla para puan kazanıyor olacak.
Aslında bu, kafe ve restoranların daha işine gelecek gibi duruyor. Yenilik ve kalite hedefleyen birçok marka ve mekan, teknolojiyi sosyal hayata entegre etmeyi başaran bu sistemi kullanarak kullanıcıların kendi mekanlarında sosyalleşmesi ve puanları harcaması için yarışacaklar gibi görünüyor.
Bunu fark etmiş olan yerli birçok yeme-içme markası ile şimdiden anlaşma yapılmış bile. Türkiye'nin en büyük etli ekmek restoran zincirleri, döner markaları, kahve dükkânları ile çok yakında pilot uygulamaya başlanacağı ve kademeli olarak tüm zincir mekânlara kurulacağını Viatori yetkililerinden öğrendik. Dahası 2017 ile birlikte bine yakın mekânda Viatori'den günlük 30 binden fazla sipariş verileceği hedefini duyunca çok şaşırdık. Çünkü dev markalar paket siparişte uzun yıllar bekleyerek bu rakamlara erişebildi. Viatori yetkilileri, test mekânlarında elde ettikleri verilere göre bunun çok gerçekçi bir hedef olduğunu çok net bir şekilde iddia ediyorlar.

Benzersiz sosyal sorumluluk projesi: Viatori
Viatori’yi en çok ön plana çıkaran ise daha ilk adımda Sosyal Sorumluluk projelerine öncelik vermeleri oldu.
7 milyondan fazla engelli vatandaşımızın, hem sanal dünyadan hem de gerçek hayattan uzak bırakıldığı, maalesef yüzleşemediğimiz bir gerçek.
Viatori, bu soruna benzersiz bir çözüm getiriyor. Aslında Viatori, sosyal medyada, mekânlarda, sokaklarda göremediğimiz milyonlarca engelli kardeşimiz için tüm engelleri ortadan kaldırıyor. Nasıl mı?
İşaret dili ile diğer sosyal medya uygulamalarında paylaşılacak videolar ile engelli vatandaşlarımızı engelsiz bir hayata davet ediyor.
Uygulama içerisinde “bu işe gönül vermiş” dernek ve vakıflara bedelsiz tanıtım ve reklam imkânı veriyor.
İşitme engellileri Viatori’de özgürce ve hürce video paylaşmaya davet ediyor ki herkesin onları anlamak zorunda olduğunu anlatabilsinler diye.
Sosyal hayata davet ediyor... Üye mekânlara gitmeliler, kimseyle anlaşmak derdini anlatmaya çalışmak, anlamsız tepkilerle yüzleşmek zorunda değiller. Artık onların halinden anlayan, onlar adına siparişi alıp ve hesabı isteyen biri var. O da Viatori.

Samimi Bir Sosyal Medya
Kullanıcı dostu ara yüzü, iletilen tüm taleplere ve şikâyetlere cevap veren kurumsal yapısı ile Viatori, hiç bir sosyal medyada olmayan bir müşteri memnuniyeti ilkesine de sahip.
Bunun yanına engelsiz sosyal medya ilkesini de eklediğimizde samimiyet iddiası gerçeklik kazanmış oluyor. Bu samimiyet de hedefleri Viatori için kolaylayacak gibi gözüküyor.
Herkese hitap eden Türkiye’den dünyaya yayılan en geniş kapsamlı ve en samimi ilk sosyal medya olmayı hedefleyen Viatori, yepyeni özellikler ve üye mekânlarla kullanıcılarına benzersiz deneyimler sunmaya devam ediyor olacak. 

Egeli genç girişimcilerin eseri
Mahmut Yıldırım, Tamer Yıldırım, Arda Beset, Bayram Yıldırım, İbrahim İnce, S. Erdem Tezcan, Nermin Sarıfakıoğlu ve Cenk Singin tarafından Kurulan Proaegean A.Ş. bünyesinde, 2 yıllık uzun soluklu ve zorlu bir sürecin ardından geliştirilen “Dinamik Sipariş Modüllü Yerli Sosyal Medya Uygulaması: Viatori”, Twitter, Instagram, Facebook, Foursquare ve Swarm gibi farklı özelliklere sahip dünyanın en yaygın kullanılan sosyal medya uygulamalarına önce Türkiye’de ardından dünyada rakip olma hedefiyle sahaya çıkmış; uygulama, sadece 1ay gibi kısa bir sürede ses getirerek yerli mobil kullanıcılar, fenomenler ve ünlüler tarafından büyük ilgi görmüştür. 
Sanal dünya ile sosyalleşme noktaları olan yeme-içme ve eğlence mekânlarını bir araya getirerek, Sosyal Medya’ya apayrı soluk getirmek için geliştirilen bu proje, izmir’li kurucuları tarafından büyük gayret ve sabırla uzun bir müddet Ar-Ge ve saha çalışmaları ile uğraşarak startı verdi. 
Sipariş modülünün sahada yayılarak kullanılması için popüler yeme-içme ve eğlence mekânlarının kapısını aşındırarak fuar fuar gezdiklerini dile getiren temsilci, tüketici alışkanlıklarını değiştirecek bu yenilikçi sistemi anlatmak için çok uğraştıklarını, 2016 haziran ayından itibaren marka ve mekanlarla görüşme yaptıklarını ve şu an anlaşma sağlanan 10’larca zincir marka ve 500’den fazla kurulumu bekleyen şube olduğunu dile getirdi.
Viatori yetkilileri, 2017 yılında 5 milyon indirme, 1000’den fazla mekânda aktif kullanım, günlük 30 binden fazla sipariş alma ve aynı süreçte de yurtdışına açılarak dünya markası olma hedefiyle kurucularının ve yazılımcılarının aylardır üzerinde soluksuz çalıştığı Viatori uygulaması ile artık milli uygulamanın Instagram, Twitter ve Facebook gibi dev markalara kafa tutarak bu başarı hikâyesini yakın gelecekte dünyaya duyuracaklarına inandıklarını ifade ettiler.
 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri