Twitter Kullanarak İşletmenizin Büyümesine Yardımcı Olun

Ticari Twitter hesapları, işletmenizin büyümesine yardımcı olmanın en iyi yollarından biridir. Onları en doğru şekilde nasıl kullanabileceğinizi öğrenin.

Bir Marka Yaratmak: Twitter, İşletmenizi Büyütmenize Nasıl Yardımcı Olabilir?

Sosyal medyayı kullanarak işletmenizi büyütmek ve çevrimiçi dünyada bir marka kimliği oluşturmak istiyorsanız, mutlaka bir Twitter hesabınız da olmalı. Ancak daha önemlisi, bu hesabınızı doğru şekilde kullanmalısınız: İşletmelerin Twitter hesaplarının, bireysel hesaplardan daha farklı yönetilmesi gerekiyor. Doğru bir strateji izlerseniz, 7Slots gibi eğlence amaçlı sitelerden e-ticaret platformlarına kadar her işletmenin büyümesine yardımcı olabilirsiniz. Aşağıda, bunu nasıl yapabileceğinize dair ipuçları veriyoruz.

Twitter İşletme Hesabı Nedir?

Teknik olarak, kişisel bir Twitter hesabı ile işletmelere ait bir Twitter hesabı arasında bir fark bulunmaz. Twitter, gerçek veya tüzel kişi olmanızla ilgilenmez: Kayıt sürecini tamamladığınız anda sunduğu tüm özelliklerden faydalanmanızı sağlar. Şirket adınız ve bir iş e-postası (veya telefonu) ile kaydolduğunuz sürece, herhangi bir Twitter hesabını “ticari” hale getirebilirsiniz. Bu nedenle, “işletmeler için Twitter” gibi bir seçenek arayarak zaman kaybetmeyin: İşletme adınız ve bilgileriniz ile kaydolmanız yeterlidir.

Bilmeniz Gereken Kısaltmalar

Bir işletme hesabı edindikten sonra, onu işinizi tanıtmak ve bir çevrimiçi kimlik oluşturmak için kullanmaya başlayacaksınız. Bunu yaparken kullanacağınız stratejiler ve platformun kendine özgü özellikleri, pek çok “kısaltma” kullanmanızı gerektirecek. Hızlı bir başlangıç yapabilmeniz için, Twitter’ın kendine özgü terimlerinin ve kısaltmalarının en sık kullanılanlarını aşağıda listeliyoruz.

  • @ (“at” sembolü): Belirli bir kullanıcıyı etiketlemek veya belirli bir hesaptan bahsetmek için kullanabileceğiniz sembol. Örneğin, @işletmenizinadı.

  • # (başlık etiketi): Twitter'da kelimeleri indekslemek için hashtag kullanılır ve bu da pound işaretiyle gösterilir. Bir hashtag'e tıkladığınızda, Twitter size otomatik olarak o hashtag'i içeren diğer tweet'leri gösterir. Yani popüler hashtag’leri analiz edip onları içeren bir gönderi yayınlarsanız, sizin gönderiniz de listelenecektir.

  • Doğrudan mesaj (DM): İngilizcesi direct message olduğu için o dilde de DM olarak kısaltılır. DM, başka bir Twitter kullanıcısıyla özel olarak sohbet etmenizi sağlar. Örneğin müşterilerinizden biri size DM yoluyla bir soru sorabilir: Bu soru gelen kutunuza düşecek ve kanalınızda görüntülenmeyecektir. DM'lerin karakter sınırı yoktur, bu nedenle istediğiniz uzunlukta yanıt verebilirsiniz. Ancak takip etmediğiniz biri size DM gönderirse, mesajın gelen kutunuza değil, "talepler" klasörüne atılacağını unutmayın. Yani sadece gelen kutunuzu değil, bu klasörü de kontrol edin.

  • Retweetlemek: Bu işlem, beğendiğiniz bir tweet’i işaretlemenizi ve kendi hesabınızda paylaşmanızı sağlar. Bir tweet'i beğendiyseniz ve takipçilerinizin de onu görmesini istiyorsanız, retweet yapabilirsiniz.

Twitter elbette bunlardan daha fazlasına sahiptir ancak başlangıçta bilmeniz gereken en önemli terimler ve fonksiyonları bunlardır. Her ikisini de aşağıda izah edeceğimiz stratejiler içerisinde kullanmanız gerekecektir.

Kullanabileceğiniz Stratejiler

Twitter içeriklerinizin görünürlüğünü iyileştirmek için hashtag'leri kullanın. Yukarıda açıkladığımız hashtag’leri doğru şekilde kullanmak, içeriklerinizin sadece takipçileriniz tarafından değil, tüm Twitter topluluğu tarafından görülebilmesini sağlar. Bunu elde etmeniz için bazı tavsiyeler verecek olursak:

  • Twitter'da trend olan hashtag'leri mesajlarınıza ekleyin.

  • Kendi hashtag'lerinizi oluşturmaktan çekinmeyin: Takipçileriniz de onları paylaşabilir.

  • Yalnızca mesaj içeriği ile ilgili hashtag'ler kullanın.

  • Hashtag kullanımını sınırlayın. Bu özelliği gereğinden fazla kullanırsanız, spam yapıyormuş gibi görünürsünüz.

Twitter’ı müşteri hizmetleri vermek için kullanın. Müşterileriniz Twitter hesabınız veya DM aracılığıyla sizinle iletişim kurabilir. Ayrıca kendi gönderilerinde de sizin Twitter hesabınızı etiketleyebilirler. Her halükârda, tüm bu mesajlara mümkün olan en kısa süre içerisinde yanıt vermeniz gerekir. Eğer müşterileriniz herkese açık bir şekilde soru sorar veya şikâyet iletirse, saygılı ve kibar olmaya çok dikkat edin.

Etkileşimli tweet'ler için resimler, GIF'ler ve anketler kullanın. Twitter gönderilerinize dört adede kadar resim ekleyebilirsiniz. Aynı şekilde hareketli GIF dosyaları eklemeniz de mümkündür. Tweet'lerinizde resim ve GIF gibi medya öğeleri kullanmak, takipçilerinizle etkileşime geçmenin iyi bir yoludur. Hatta GOF dosyası bulmak için uğraşmanız bile gerekmez: Twitter'ın dahili bir GIF deposu vardır, tek yapmanız gereken bir anahtar kelime aratmak ve listelenen dosyalar arasından tweet'inize en uygun olanını seçmektir. Bu bağlamda, anketler de, takipçilerin ilgisini çekmek ve tüketicilerin markanızla ilgilenmesini sağlamak için kullanılabilir. Örneğin, yeni bir ürün için takipçilerinizin fikirlerini alabilir veya onların görüşlerini yeni bir ürün yaratmak için kullanabilirsiniz.

İlgi ve dikkat çekmek için canlı tweet'ler kullanın. Canlı tweet, devam eden bir olaya dair anlık güncellemeler içeren bir dizi mesaj göndermektir. Genellikle önemli haberlerde ve ödül törenlerinde kullanılırlar. Ancak bu özelliği örneğin yeni bir ürününüz piyasaya çıkmadan hemen önce geri sayım yapmak ve ilk satış verilerini paylaşmak için de kullanabilirsiniz. Diğer bir deyişle, ürün veya hizmet lansmanını gerçek zamanlı bir şova dönüştürebilirsiniz.

Twitter sohbetlerine ev sahipliği yapın ve onlara katılın. Twitter’ın “sohbet” özelliğini kullanarak bir yayın başlatmak veya sohbetlere katılmak, takipçilerinizin ilgisini çekebilir veya bir konunun trend olmasını sağlayabilir. Bu özelliği düzenli şekilde kullanmak, sosyal medyada ne kadar aktif olduğunuzu göstermenin iyi bir yoludur. Twitter sohbetlerinin genellikle yaklaşık bir saat sürdüğünü unutmayın ve programınızı buna göre ayarlayın.

Twitter'a reklam verin. Twitter'ı kullanmak ücretsizdir, ancak ücret ödeyerek bu platformda reklam yayınlayabilirsiniz. Bunun için birden çok seçenek vardır:

  • Twitter Promosyonel Reklamlar. Bu reklamlar normal tweet'ler gibi görünür ancak "promosyon" olarak etiketlenir ve sizi takip etmeyen kullanıcıların Twitter akışlarında gösterilirler. Arama motorlarında promosyon amaçlı ilk sırada gösterilen sonuçlar gibidirler. Bu türden reklamlar etkileşimi artırabilir ve daha geniş bir kullanıcı grubuna erişmenizi sağlayabilir. Bu seçenekte metin reklamları, görsel reklamlar, video reklamları, canlı reklamlar ve kaydırılabilir reklamlar bulunur.

  • Twitter Takipçi Reklamları. Takipçi Reklamları markanızın Twitter hesabını tanıtmak için tasarlanmıştır. Bir kullanıcının ana sayfasında, ana Twitter akışında ve arama sonuçlarında " görünerek insanların markanızı keşfetmesine yardımcı olurlar. Bu reklamlar, ilgi alanları markanızla alakalı olan kullanıcıları hedefler, böylece içeriğinizle aktif olarak ilgilenen takipçiler kazanabilirsiniz.

  • Markalı hashtag reklamları. Bu reklamlar, birisi hashtag'inizi kullandığında ilgili mesaja otomatik olarak bir emoji (veya başka bir resim) eklenmesini sağlar.

Bunlar dışında Amplify, MAP ve Timeline Takeover gibi reklam türleri de vardır ancak en sık kullanılan seçenekler bunlardır ve başlangıçta onlardan birine odaklanmanız daha iyi olacaktır.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Yaşam Haberleri