Twitter’ın veri paylaşım ayarları, iş ortaklarıyla ek bilgi paylaşmasına olanak sağlayacak şekilde güncellendi. Bu bilgiler, Twitter’daki mobil uygulama reklamlarının ne kadar etkili olacağını ölçmeye yardımcı olacak. Sürecin, şeffaflık çalışmalarının bir parçası olarak uygulandığı söyleniyor. Daha önce, verilerin Twitter’ın iş ortaklarıyla paylaşma seçeneği Twitter’ın gizlilik ayarlarından kapatılabiliyordu. Ancak şimdi bu durum değişti varsayılan seçenek haline geldi dolayısıyla devre dışı bırakmanın bir yolu kalmadı.
AB, EFTA ülkeleri ve İngiltere’ye bu değişiklik uygulanmayacak
Yürütülen değişiklikler, Twitter kullanan herkes için geçerli olacak. Ancak AB, EFTA ülkeleri ve İngiltere istisna. Twitter’ın paylaştığı bilgiler ise, belirli bir tarayıcıda veya bir cihazda görünen reklamları, etkileşimde bulunan veya izlenen reklamları içeriyor. Ancak kullanıcının adı, e-posta’sı, telefon numarası veya Twitter kullanıcı adı paylaşılmıyor.
Twitter konuyla ilgili olarak kullanıcıları bilgilendirmeye başladı. Kullanıcılar Twitter Ana Sayfa’sına girdiklerinde, Twitter’ın iş ortakları üzerindeki kullanıcı denetiminin değiştiğini görecekler. Bununla birlikte konuyu spesifik olarak açıklayan sosyal medya devi, mobil uygulama reklam ölçümlerini denetleme özelliğini kaldırdığını bildiriyor. Kullanıcının, Twitter’ın diğer site ve uygulamalardaki pazarlama faaliyetlerini iyileştirmek üzere herkese açık olmayan bazı verilerin denetleyebileceği de eklenenler arasında. Twitter son olarak, uygulamanın ücretsiz olarak devam edebilmesini sağlayan bu değişiklerin ayarlarda görülebileceğini vurguluyor.