Twitter, daha fazla kullanıcı çekmek ve yeni bir dönüşüm sürecini başlatmak için diğer sosyal medya şirketlerinin uygulamasında var olan video yayınlanmasını kolaylaştıran Snapchat özeliği üzerinde çalışıyor.
Bazı Twitter kullanıcıları tanıtılan yeni özelliği denemeye başladı bile. San Francisco merkezli şirket, deneme sürümünün yayınlandığı kullanıcılara göre video merkezli bir deneme sürümüne sahip. Fakat özelliğin tasarımları hala sonlandırılmadı ve net bir çıkış tarihi de yok. Özellik, önümüzdeki birkaç ay boyunca daha da değişip gelişebilir. Yeni özelliğin amacı, insanların etrafında olanlarla ilgili videolarını paylaşmasını sağlamak ve daha çok kullanıcıyı bünyesine katmak. Twitter durumla ilgili yorum yapmaktan hala kaçınıyor.
Sosyal medya lideri Facebook’un daha genç kitlelere hitap eden fotoğraf ve video paylaşım platformu Snapchat’in özelliklerini kopyaladığını görmüştük. Twitter’ın son çalışmaları da bu durumdan esinlenmiş olduğunu gösteriyor. Twitter, bu özellikle birlikte kullanıcılarını 280 karakter sınırından da kurtarıyor.
Twitter’ın birkaç yıldır durağan bir büyüme yaşamasından sonra yeniden canlanacağı öngörülüyor. Kuruculardan Dorsey’in 2015’te geri dönmesinden sonra Twitter kullanıcı ara yüzünü tamamen değiştirerek kendine yeni hedefler belirlemişti. Şimdi ise bu hedeflerini uyguluyor. Ancak uzmanların yorumlarına göre ise Twitter’ın kullanıcı sayısını arttırması için bu özellik çokta işe yarmayacak. Twitter’ın daha büyük ve özgün yenilikler getirmesi gerektiği düşünülüyor.