İlk olarak Londra’da 2016 yılında bu sorunla karşılaşan Uber, 2.7 milyon müşterinin ve 82 bin sürücünün uygulama üzerindeki kişisel bilgilerinin çalındığı iddialarıyla 491 bin dolar para cezası ödemişti. Ardından bu verileri silebilmek adına bir grup hacker ile iş birliği yaparak çalınan verileri ortadan kaldırdı.
ICO’nun soruşturma direktörü Steve Eckersley, “Bu olay Uber’in sadece veri güvenliğinin ciddi bir başarısızlığı değildi, kişisel bilgileri çalınan müşteriler ve sürücüler için tam bir ihmalkarlıktı. O sırada, ihlalden etkilenen kullanıcıları bilgilendirmek için ya da yardım ve destek sunmak için hiçbir adım atılmadı.”
Yeni sorun ise Hollanda tarafından geldi. Uğradığı bir siber saldırı nedeniyle Hollanda üzerindeki müşterilerin ve sürücülerin bilgileri çaldırmasından dolayı Uber, yeni bir para cezası ile karşı karşıya. Şirket siber saldırılarla ilgili yaptığı yeni açıklamasında, “Bu yıl başında şirketimiz için yeni bir siber güvenlik ekibi kurduk. Hatalarımızdan ders alıyoruz ve her gün kullanıcılarımızın güvenini kazanmaya olan bağlılığımızı sürdürüyoruz.” dedi.