İzmir Ülkü Grup tarafından yeni konseptiyle ve farklı marka ismiyle ticari faaliyete başlayan ÜLKEA, kurulduğunda ilk önce ünlü İKEA ismiyle tartışma konusu olmuştu. ÜKEA olarak ticari faaliyete giriş yapan firma, gelen haklı şikayetler üzerine ismini ÜLKEA olarak değiştirmek zorunda kalmıştı.
ÜLKEA'nın yeni konsept satış mağazası ise kalitesiyle müşterilerini mağdur edince bu kez de, kalite tartışmasının ortasında kaldı. Şikayetimvar.com adresine ÜLKEA'dan aldıkları ürünleri bekleyenlerin sitemleri, bekledikten sonra alanların ve üründen memnun olmayanların sitemleri neredeyse aynı seviyeye geldi.
Bunlardan birisi de ÜLKEA'dan koltuk takımı alan Merve A.'nın yazdıkları oldu. Merve hanım, ÜLKEA'dan aldığı ve eline gecikmeli olarak gelen ürünün iki üç ayda deforme olduğunu ve hasar gördüğünü belirterek iade işlemi istediğini ancak iade işleminin de ÜLKEA firmasında kendileriyle ilgilenen kişinin fiyatı uyguna çekebilmek için kaliteden feragat ettiklerini itiraf edip, değişimi kabul etmesine rağmen üstüne para isteyerek değişim yapmaya çalıştıklarını belirtti.
Ürünün gelmesi, ürünün kötü çıkması, iade talebinin işleme alınması gibi süreçlerde yaşanan zaman kaybından dolayı ürünün fiyatının iki katına çıktığını iddia eden Merve hanım, Tüketici Heyetine başvurduklarını ve haklarını aradıklarını belirtti.
ÜLKEA'dan Merve hanıma verilen cevap ise, seçtiğiniz ve hatalı ürün ile beğendiğiniz ve istediğiniz ürün arasında fiyat farkını olması gayet doğal olduğu, değişim için ön görülen 15 üründen birini tercih etmeniz gerekiyordu şeklinde cevap verildi.
ÜLKEA'nın son günlerde ürün teslimiyle ilgili sıkıntılar yaşadığı ve teslim ettiği ürünlerin kalitesiyle ilgili olarak da tartışmaların odak noktasında kaldığı ise yapılan eleştirilerin ortak noktası.