Federal Motorlu Taşıtlar Dairesi (KBA) Volkwagen üzerine yaptığı testlerde egzoz emisyon değerinin yüksek olduğunu tespit edilmesinin ardından araçları geri çağırmıştı. Volkswagen'in bu hatası, Volkswagen ürünleriyle ilgilenen bir çok müşterinin diğer otomobil üreticilerine yönlendirmişti. Piyasada bulunan VW Touareg ve Porsche Cayenne markalı araçların 800 bini geri çağırılıyor
Volkswagen'deki egzoz emisyon değerinin yüksek çıkmasının ardından 11 milyon aracın geri çağrılmasıyla başlayan sıkıntılı sürecin ardından, Alman devi bu sefer de kendi bünyesinde bulunan Porsche yüzünden sıkıntıya girdi. Şirket dünyada 800 bin olduğu tahmin edilen sıkıntılı aracını geri çağırıyor. VW Touareg ve Porsche Cayenne marka, modelli araçların, pedal yatak bloklarında kilitleme halkalarının çözülmüş olabileceği ortaya çıktı. Bu nedenle tarihi Alman otomobil üreticisi dünya çapındaki 800 bin otomobili geri çağırdı.
Porsche Cayanne ve VW Touareg'in üreticileri tarafından yapılan beyanda, 390 bin Touareg ve 410 bin Cayenne'de bahsi geçen sorun var. Sorunlu araçların 2011-2016 arasında üretildiği belirtildi. Sadece Almanya'da olduğu düşünülen sorunlu araçların sayısı 58 bin Touareg ve 30 bin Porsche. Üstüne üstlük Volkswagen'den yapılan açıklamaya göre dün 2014 ve 2015 tarihlerinde üretilen Passat'ların merkezi bir elektronik hata nedeniyle, 63 bininin Almanya'da olmak üzere 177 bin aracını geri çağırmıştı.
Volkswagen'e bağlı olarak üretim yapan Skoda Superb’in de benzer bir sorundan kaynaklı 25 bin aracının geri çağrılmasının söz konusu olduğu ifade edilmişti.
Skandal nasıl patlak verdi
Federal Motorlu Taşıtlar Dairesi (KBA) Volkwagen üzerine yaptığı testlerde egzoz emisyon değerinin yüksek olduğunu tespit etmişti. Bunun üzerine Volkswagen pazardaki araçlarını geri çağırma kararı almış, sadece Avrupa’da değerlerin yüksek olduğu 8,2 milyon aracın ocaktan itibaren geri çağırmaya başlayacağını duyurmuştu. Alman devinin test sonuçlarının yüksek çıkması sonucu şirketinin eski CEO’su Martin Winterkorn Audi’den de istifa etmişti.