Gün geçtikçe çok daha geniş alanlar hitap etmeye başlayan Whatsapp uygulaması getirdiği yeniliklerle birlikte uygulamayı kullanan farklı insanların ihtiyaçlarını çözmeye yönelik özellikler getirmeye devam ediyor. Popülerliği her geçen gün daha da artan Whatsapp bir süredir bireysel kullanıcıların ihtiyaçlarından çok kurumsal olarak uygulamanın kullanılmasına yönelik geliştirdiği özelliklerle dikkat çekiyor. Başta bankalar ve e-ticaret siteleri olmak üzere havayollarında çalışan firmalardan küçük ölçekli işletmelere kadar her noktada whatsapp işletme hesaplarının kullanılmasını sağlamak adına kurumsal çözümler içeren sistemlerin uygulamaya eklenmesi bekleniyor. İşletmelerin kurum içi yazışmalarından ve görüşmelerinden çok kurumlar arası yazışmalar ile müşteri ile olan ilişkiler noktasında özelliklerini geliştiren Whatsapp’ın daha güvenli bir iletişim platformu oluşturmak istediği görülüyor.
Müşteriler Whatsapp Business’tan Nasıl Yararlanacak?
İşletmelerle müşteri ilişkisi kuran kişilerin doğrudan yeni gelecek olan whatsapp business özelliği ile bir bağı bulunmayacak. Son kullanıcılar sadece işletmeye ulaşmak istediklerinde Whatsapp’ı kullanabilecekleri bir platforma sahip olacaklar. Örneğin, bir e-ticaret mağazasının Whatsapp hesabıyla tüketicilerin doğrudan iletişim kurması mümkün olabilecek. E-ticaret mağazaları tüketicileri alışveriş yapacakları, yaptıkları ürün hakkında bilgilendirebilirken yaşadıkları sorunlar karşısında çözüm üretmede etkili olabilecekler. İşletme tarafından tüketicilere ulaşmak için farklı yenilikler de getirmesi beklenen sistemin kullanıcılar açısından değişen bir yönü olmayacak. Kullanıcıların işletme hesaplarında göreceği en temel farklılık Twitter ve Instagram gibi hali hazırda birkaç programda kullanılan şirketlere özel doğrulama rozetlerinin hesapların yanında yer alması olacak.
Whatsapp Business Ne Zaman Geliyor?
Müşteriyle iletişim kurma noktasında çoğunlukla mail adreslerini kullanmayı tercih eden işletmeler için Whatsapp’ın getireceği yenilikler ve bu yeniliklerin doğurabileceği sonuçlar merakla bekleniyor. Henüz sadece Avrupa’nın belirli bölgelerinde, Brezilya’da, Hindistan’da ve Endonezya’da test edilmekte olan whatsapp işletmeler için geliştirilen özelliklerin kısa süre için yoğun bir çalışmayla tüm işletmeler için aktif hale geleceği de belirtiliyor. Yeni araçların kullanıma çıkacağı tarih konusunda henüz net bir bilgi verilmeyen Whatsapp Business ile ilgili ücretlendirme politikasının da ne şekilde olacağına dair herhangi bir ipucuna dahi yer verilmedi. Çalışmalar devam ettikçe ne gibi özelliklerin geleceği noktasında da daha fazla bilgi sahibi olabileceğiz.