WhatsApp beta kodlarının içinde bulunan yeni bir özelliğe göre Facebook, WhatsApp durum güncellemelerinde Reklam göstermeye başlayacak. Böylece WhatsApp’ta durum güncellemeleri arasında gezinirken Instagram Hikayeler’de olduğu gibi reklamlarla karşılaşacaksınız.
Herkesin korktuğu güncelleme durum güncellemeleri arasında görünecek ve 'durum reklamları' olarak adlandırılıyor. WhatsApp kullanıcılarına tıpkı Facebook ve Instagram’da olduğu gibi hedefli reklamlar gösterecek.
Durum sekmesi, kullanıcıların 24 saat sonra kaybolan videoları, görüntüleri veya GIF'leri yayınlayabileceği Snapchat Stories uygulamasının bir sürümü. Facebook, WhatsApp kullanıcı tabanının 450 milyonunun şu anda Durum sayfasını kullandığını söylüyor.
Konuyla ilgili "Herkes, durum reklamlarından önce WhatsApp'tan ayrılıyor gibi görünüyor." dendi. Bu yorumun nedeni Jan ve Brian'da (kuruculardan) sonra, Neeraj Arora'nın (iş yöneticisi) da WhatsApp'ı kısa süre önce terk etmesi.
Durum reklamlarının 2019'dan itibaren durum özelliğinde görüneceği söyleniyor. Bu yılın başlarında Forbes'a verdiği bir röportajda Brian Acton şunları söyledi: 'Hedefli reklamcılık beni mutsuz eden şey. Bir kere inşa edersiniz, her ülkede her yerde çalışır. Gelişmiş bir satış gücüne ihtiyacınız yok. Bu çok basit bir iş. Bu kabul etmediğim bir dizi iş pratiğini, ilkesini, ahlakını ve politikalarını temsil ediyor." dedi