Günümüzde çevrimiçi mesajlaşma denilince akla ilk gelen uygulamalardan olan WhatsApp, 2009 yılında kurulmuş ve 2012 yılında kullanıcılarına bir söz vermişti.
Platformun gelir amaçlı kullanılmayacağını ve dolayısıyla herhangi bir reklamın uygulama içerisinde yer almayacağının sözünü veren WhatsApp, ayrıca kullanıcıların verisini de toplamayacağını belirtmişti.
Hızla büyüyen platform, 2014 yılında Facebook tarafından 19 milyar dolara satın alınmış ve uygulama o günden bu yana kullanıcılarına herhangi bir reklam göstermemişti. Ancak ortaya çıkan son haberler bu durumun artık değişeceğini gösteriyor.
Facebook bünyesinde yer alan WhatsApp, geçtiğimiz dönemde tıpkı Instagram ve Facebook uygulamalarında olduğu gibi “Hikayeler” özelliğini “Durum” adı altında mesajlaşma uygulamasına dahil etmişti.
Söz konusu reklamlar da işte tam olarak burada karşımıza çıkacak. Söylenenlere göre WhatsApp Durum’ların arasında reklam göstermeye başlayacak. Kullanıcılar tarafından daha şimdiden büyük tepki alan bu durum, Facebook açısından pek iyi gözükmüyor.