Çok sayıda kullanıcı, Windows 10 için 2 Ekim’de yayınlanan güncellemesini yaptıktan sonra cihazlarındaki bazı belgelerinin kaybolduğundan şikayette bulunuyordu.
Microsoft’tan konuyla ilgili olarak resmi blog üzerinden yapılan duyuruda, “Güncellemeden sonra bazı dosyaları eksik olan kullanıcıların raporlarını araştırırken tüm kullanıcılar için Windows 10 Ekim 2018 Güncellemesi'nin (sürüm 1809) kullanıma sunulmasını durdurduk” açıklaması yapıldı.
Microsoft, “Windows 10 Ekim 2018 Güncelleme dosyalarını ‘manuel’ olarak yüklediyseniz, lütfen yeni bir güncelleme gelene kadar sisteminizi güncellemeyin" uyarısında da bulundu.
Yapılan açıklamaya göre güncelleme sorunundan etkilenen platformlar şu şekilde:
Windows 10 (versiyon 1809),
Windows Server (versiyon 1809),
Windows 10 IoT Core (versiyon 1809),
Windows 10 Enterprise LTSC 2019,
Windows 10 IoT Enterprise LTSC 2019,
Windows Server 2019.
Sözkonusu güncelleme paketi yüzünden kişisel belge ve dosyalarını kaybeden kullanıcıların ne yapması gerektiği konusunda bir açıklama yapılmazken; yaşanan sorunun ne zaman çözüleceği ise henüz bilinmiyor.