Twitch, Youtube gibi birçok platformda yayıncılar, kendi alanlarını oluşturup meslek olarak icra ediyorlar. Öyle ki bu meslek, salgın sürecinde oldukça popüler hale gelmişti.
Yayın izleyici kitlesi, 2022’nin ilk çeyreğinde yüzde 8’lik azalma yaşadı
Yayın akış platformları, geçtiğimiz iki yılda büyük bir ivme kazanmıştı. Öyle ki bu artışta koronavirüs ile beraber gelen kapanma sürecinin etkili olduğu herkes tarafından fark edilmişti. Ancak son dönemde aşılanma oranının artması ve akabinde vakaların azalması, yayınlara olan ilgili küçük de olsa azaltmışa benziyor.
StreamLabs’ın bir rapora göre, popüler akış platformlarının düşüş eğiliminde olduğu gözlemlendi. 2022’nin ilk çeyreği, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 8’lik bir düşüş gözlemlendi. Raporda durumun, yaşanan normalleşme süreciyle doğrudan ilgili olduğu savunuldu.
Öte yandan yayın dünyasında açık ara bir Twitch üstünlüğü göze çarpıyor. Öyle ki platform, tüm akış saatlerinin yüzde 91,5’ini elinde bulundurarak bu alanı adeta domine ediyor. Öte yandan Twitch, koronavirüs etkisinin kısmen azalmasına rağmen üç ayda bir büyüme yaşayan tek platform oldu.
Yayın dünyasında League of Legends ve Valorant geliştiricisi Riot etkisi
Yayın akış platformlarında oyun izleyicileri, önemli bir kitleyi oluşturuyor. Bu alanda liderliği ise League of Legends ve Valorant oyunlarının geliştiricisi Riot, 912 milyon izleme saati ile aldı. İkinci olarak da 556 milyon izleme saati ile Rockstar yer alıyor.