Bentley Motors yeni kusursuz Grand Tourer modeli Continental GT'nin ayrıntılı tanıtımını yaptı.
Tasarımı, mühendisliği ve el emeğiyle üretimi İngiltere'de gerçekleştirilen yeni üçüncü nesil Bentley Continental GT, bugüne kadar üretilen en iyi Grand Tourer'ı yaratmak için el emeği ürünü lüks ve en ileri teknolojiyi cesur, hedefe odaklanmış performansla birleştiriyor.
Yeni Continental GT'nin kalbinde, Bentley'in ünlü 6.0 litrelik, çift turbo şarjlı W12 TSI motoru bulunuyor. Bu motora daha hızlı, daha verimli vites değiştirme performansı kazandırmak için, ilk kez, tamamen yeni, geliştirilmiş çift kavramalı sekiz vitesli şanzıman eşlik ediyor.
Yeni, teknik açıdan gelişmiş uyarlanabilir şasi, tüm yol koşullarında hassas bir sürüş, üstün yol tutuş ve incelik sağlamak için Bentley'in akıllı 48 volt Dinamik Sürüş Sistemini kullanıyor.
Yeni sistem, yolcu konforunu ve yana devrilmeyi denetleyerek yolcuları fazla hareketten korurken aracın sürücüyü yormayan bir hassasiyet hissi vermesini sağlıyor.
Devrimci teknoloji kullanılarak yaratılan maskülen dış tasarım, hafif ancak sağlam bir gövde ile tamamlanıyor. Motor, ağırlık dağılımını iyileştirmek için daha da geride konumlandırılıyor ve böylece sürücü odaklı, dinamik bir performans elde ediliyor.
BENTLEY’İN ÜNLÜ TASARIM DNA’SININ EVRİMİ
Yeni Continental GT’nin dış tasarımı, bir Bentley olduğu hemen fark edilen, cesur bir yeni görünüme dayanıyor. Tamamen yenilenen gövde ve malzemeler otomobilin ağırlığında, bir önceki Continental W12 gövdesine kıyasla 80 kg’dan fazla tasarruf sağlıyor.
Continental GT atalarının son derece popüler olmasını sağlayan klasik şıklığını korurken, bu yeni otomobilin tasarımı daha heykelsi ve net bir form sergiliyor ve büyük ölçüde, oldukça olumlu yorumlar alan EXP 10 Speed 6 konsept otomobilden ilham alıyor.
Continental GT’nin böylesine cesur bir şekilde yeniden yorumlanmasını sağlamak için alüminyum tabaka, daha önce Bentley tamponlarda kullanılan ve alüminyumun 500°C’ye kadar ısıtıldığı hassas bir teknik olan Süper Şekillendirme teknolojisi kullanılarak işleniyor. Bu yöntem, tasarımcıların daha komplike ve net gövde çizgileri ve arka kısımda daha derin ve heykelsi bir kas görünümü yaratmasına olanak sağlıyor.
Continental GT, tüm yan gövdenin Süper Şekillendirme işlemiyle üretildiği ilk seri üretim otomobildir.
Continental GT’nin, kısmen ön tekerleklerin 135 mm daha ileride olmasından dolayı daha uzun ve daha alçak olan profili, kaputun uzatılmasına ve burun kısmının alçaltılmasına olanak sağlıyor. Bununla beraber, ön farlardan kaslı arka kısma doğru uzanan 'güç hattı'yla, orijinal Continental’in özgün çizgileri hakimiyetini koruyor.
Otomobilin arka kısmında, artık elips şeklinde olan ve altlarındaki egzoz borularının siluetini yansıtan arka lambalarla radikal bir tasarım değişikliği sergileniyor.
Continental GT aydınlatmasında en yeni LED Matrix teknolojisi kullanılıyor, ancak aydınlatmayı farklı kılan esas özellik farların tasarımı. En ince kesme kristal bardaklardan esinlenen saydam iç yüzeylerin keskin ve net kenarları ışığı bir elmas gibi yakalıyor.
Ortaya çıkan sonuç ışıklandırılan bir mücevheri andırıyor ve opsiyonel “hoş geldin aydınlatması” siz otomobile yaklaştıkça farları yavaş yavaş yaktığında bu etki daha da güçleniyor. Arka lambalar da kesme kristal etkisi yaratarak, optiğin üç boyutlu derinliğini vurguluyor.
Yeni Continental GT, modelin zarif ve sportif karakterlerini yansıtan iki farklı tasarım seçeneğine sahip 21’’ jantları standart olarak sunuyor. 22’’ dövme hafif jantların yanı sıra bükümlü bir cila finisajına olanak sağlayan elle cilalanmış bir seçenek de sunuluyor.
Bentley’in detaylara gösterdiği incelikli özene ve Bentley tasarımının eşsiz bir biçimde genellikle mühendislik açısından çift amaca hizmet etmesine bir başka örnek de elips şeklindeki egzozların, hem tasarıma görsel detaylar katan hem de egzoz sıcaklığını azaltan komplike bir delikli egzoz borusuna sahip olması.
EN İNCE EL İŞÇİLİĞİYLE YAPILMIŞ KABİN: GİZLİ ZEVKLER DÜNYASI
Yeni Continental GT’nin zarif bir tasarıma sahip ön paneli, Bentley armasının formunu yansıtan uzun, akan kanatlarla şekilleniyor. Deriden bir yüzer üst kısım kapılara doğru pürüzsüz bir şekilde akıyor.
Orta konsolun yüzeyi alt panele uyacak şekilde işleniyor ama Côtes de Genève diye bilinen muhteşem otomatik İsviçre saatlerinin içindeki zarif mekanik yüzey işlemeden ilham alan yeni bir tekniğin kullanılması da tercih edilebiliyor. Otomobil dünyasında bir ilk olan ve 0,6 mm kalınlığında alüminyum üzerine işlenen bu yüzey, doğrusal bir desen elde etmek için makineyle bir uçtan diğerine işlenerek yaratılıyor. 5 mm genişliğindeki her bir satır gerçek bir üç boyutlu rötuş sağlanacak bir açıda işleniyor ve makinenin her geçişi 0,5 mm’lik küçük bir kademe yapıyor.
Continental GT’nin içi, daha fazla duyusal ve aynı zamanda da görsel bir keyif sunmak için, dokunma duyusuna hitap eden, yeni lüks rötuşlarla bezeniyor. Düğmeler ve kumandalar üzerinde daha yumuşak ve rafine bir his yaratmak için bazı yerlerde geleneksel mekanik tırtığın yerini karo tırtık alırken, baklava dilimi desenli tırtıklar detaylı bir üç boyutlu fasetli yüzey kullanarak lüks bir hava katıyor.
İkonik Bullseye menfezlerinde, çerçevelerde ve diğer ana döner kumandalarda kendini gösteren bu yeni tırtık deseni, sadece fasetleriyle şık bir görsel etki katmakla kalmıyor, kumandaları kullanırken de hassas, teknik bir his yaratıyor.
Diğer gizli zevk unsurlarından biri olan ana kumandaların yüzeyleri arasındaki bronz dolgular ise daha önce eşi görülmemiş düzeyde şık bir detay katıyor.
Yeni Continental GT’nin 20 şekilde ayarlanabilen koltukları, rahatlık ve gelişkinlikte yeni endüstri standartları getiriyor. Mükemmel orta paneller soğutma, ısıtma ve masaj işlevleri için maksimum verimlilik sağlarken, yan destekler özgün Bentley desenini taşımaya devam ediyor.
Ayrıca yeni ve eşsiz bir desen de sunuluyor: bir deri denizi üzerinde yüzen kapitone bir yüzey efekti veren, olağanüstü yumuşak bir dokunuşa sahip, 'baklava içinde baklava' deseni. Bu yeni iç mekan deseni hem dikiş hem de işlemelerde kendini gösteriyor. İç baklavalar, yüksek hız ile kaliteyi dengeleyen, özel olarak tasarlanmış bir makine kullanılarak işleniyor. Bu işlemeyi, her bir elmas şeklini meydana getiren 712 dikişin tam hizasını tek tek optimize edip programlayarak oluşturmak için 18 ay harcandı ve ayrıntılara gösterilen özenin benzersiz bir örneği ortaya çıktı.
Yeni Continental GT’de üç ses sistemi seçeneği sunuluyor. 650 vatlık standart sistem 10 hoparlör içeriyor. Yaşam tarzına odaklanan müşteriler içinse aydınlatmalı hoparlör ızgaralarına sahip 16 hoparlörlü 1.500 W Bang & Olufsen sistemi sunuluyor. Yeni Bang & Olufsen donanımı, basit bir tek dokunuşlu sezgisel kullanıcı arayüzüyle yeni bir ses ayarlama şekli sunan BeoSonic sisteminin ilk otomobil uygulamasını kullanıyor.
Gerçek odyofiller içinse ön koltuklara yerleştirilen Aktif Bas Dönüştürücülere ve sekiz ses moduna sahip, 18 hoparlörlü 2.200 W Naim sistemi sunuluyor.
Optimum ses keyfi elde etmek için ön ve yan camlarda akustik lamine cam kullanılarak, dışarıdan gürültü girişinde önceki modele kıyasla dokuz desibellik bir azalma sağlanıyor.
Yeni Continental GT’te direksiyonun arkasında da dikkat çekici teknolojik gelişmeler sunuluyor. Artık tamamen dijital olan sürücü odaklı gösterge paneli, sürücü tarafından yapılandırılabiliyor. Ana kadranlar gerçek gibi görünse de bunlar aslında üç boyutlu görünümde tasarlanmış dijital grafiklerdir. Bu ekran, uydu navigasyon bilgileri dahil olmak üzere, bilgi-eğlence sistemindeki tüm bilgileri gösterebiliyor.
Continental GT, sektörde bir ilk olan, inovatif Bentley Döner Ekranı sunuyor. İlk bakışta ön panelin ortasında bir ekran yokmuş gibi görünüyor. Aksine, direksiyonun arkasındaki ince krom çerçeve dijital gösterge panelini çevrelerken, kaplama kesintisiz bir şekilde ön panel boyunca akıyor.
Ama motor çalıştırma düğmesine basıldığında ön panelin ortasındaki kaplama sessizce öne doğru kayıp dönerek, Bentley'in bugüne kadarki en büyük dokunmatik ekranını ortaya çıkarıyor: sürücünün tercih ettiği işlevleri (navigasyon, medya ve telefon gibi) görüntüleyen üç pencereyle Bentley tarafından son derece şık bir şekilde tasarlanmış, müşteri yapılandırmalı bir ana ekranı bulunan, 12,3’’ retina kaliteli dijital MMI ekran.
Kullanıcı arayüzü, modern bir cep telefonuna benzeyecek şekilde tasarlandı ve menüler anında sezgisel olacak şekilde yapılandırıldı.
Bentley Döner Ekranın üçüncü yüzeyi ise dışarının sıcaklığını, pusulayı ve kronometreyi gösteren üç şık analog kadran içeriyor. Geleneksel öğelerin böyle inovatif bir şekilde kullanılması, Bentley’in geçmişe ve geleceğe gösterdiği eşsiz bağlılığı vurguluyor ve müşterilere dijital ekran, analog ekran veya temiz, sakin bir kabin seçeneğini sunuyor.
Yeni Continental, hem sürücü hem de yolcular için bağlanabilirliği her zaman sağlayacak şekilde tasarlanmış özellikler içeriyor. Bir otomobilde Apple cihazlarının işlevlerini entegre etmenin en akıllı ve en hızlı yolu olan Apple CarPlay, USB girişi ile bağlanıyor.
Müşterinin yolculukları, navigasyonu geliştirmek için tasarlanmış özelliklerle destekleniyor. Google’ın ilgi alanları araması, sıradışı varış noktalarını bulmayı basitleştirirken, gerçek zamanlı trafik bilgisi, sürücüyü mevcut süre veya trafik sıkışıklığındaki değişiklikler hakkında bilgilendiriyor. Acil durumlarda Private eCall (Özel Acil Durum Araması) acil hizmetlere anında erişim sunarak yolculuk sırasında içinizin tamamen rahat olmasını sağlıyor.
OLAĞANÜSTÜ GÜÇ: BENTLEY’İN ATAN KALBİ
Yeni Continental GT, performansta yeni bir standart oluşturan Bentley’in benzersiz 6.0 litrelik W12 TSI motorunun güçlendirilmiş sürümüyle sunuluyor.
Crewe’de tasarlanan, geliştirilen ve el işçiliğiyle üretilen W12 TSI dünyanın en gelişmiş 12 silindirli motoru. Motorun, eşdeğeri V12’den yüzde 24 daha kısa olduğu anlamına gelen eşsiz “W” yapılandırması bu özelliğiyle ağırlık dağılımına yardımcı oluyor ve kullanılabilir kabin alanını maksimuma çıkarıyor.
Yeni güç aktarma organları, saniyede 300 milyon yazılım hesaplaması yapan, en son teknoloji motor yönetimini kullanıyor. 635 HP güç ve 900 Nm maksimum tork üreten motor, yeni Continental GT’nin 0-100 km/s hızlanmasını 3,7 saniyede tamamlamasını ve 333 km/s maksimum hıza ulaşmasını sağlıyor.
Sürücü bir yarış tarzı kalkış istediğinde, özel Spor Kalkış modu, hassas kavrama basıncı algılaması ve ön yükleme yoluyla maksimum hızlanmaya olanak tanıyor.
W12 TSI, yüksek basınçlı direkt yakıt enjeksiyonunu düşük basınçlı enjeksiyon ile bir araya getiriyor. Bu iki sistemin birleşimi motorun gelişkinliğini maksimuma çıkarıyor, partikül emisyonlarını azaltıyor ve güç ve tork üretimini optimize ediyor. Motor ayrıca 278 g/km CO2 (önceki Continental GT’ye göre %16 gelişme) değeriyle Euro 6’nın 2. Fazını ve US ULEV 125 (LEV3) emisyon hedeflerini de karşılıyor.
Yeni motor, Start-Stop teknolojisini kullanıyor ve Bentley’in gelişmiş uygulamasıyla yokuş aşağı boşta sürüş mümkün hale geliyor. Motor sadece araç sabitken değil, durmaya yakın hızlarda da duraklıyor.
Bentley’in Değişken Motor Hacmi sistemi, tanımlanan koşullar altında motorun yarısını kapatıyor. Tanımlanan silindirlerdeki emme ve egzoz supapları, yakıt enjeksiyonu ve ateşleme tertibatı kapanıyor ve motor daha fazla verimlilik sağlanması için altı silindirli olarak çalışıyor.
Yeni çift ağırlıklı volan, tork dönüştürücünün yerini alarak, güç aktarma organlarının salınımlarını azaltıyor ve lüks uzun mesafe sürüşleri için pürüzsüz bir güç aktarımı sunuyor.
Çift kavramalı sekiz vitesli şanzıman, pürüzsüz bir hızlanma ve şaşırtıcı derece hızlı bir vites değiştirme sağlıyor. Bu iki özellik ve gelişmiş kombine yakıt ekonomisi (önceki modelin 14,2 L/100 km değerine karşı 12,2 L/100 km) Continental GT’nin dinamik karakterinin ayırt edici niteliklerini oluşturuyor.
Vites değiştirme süreleri seçilen sürüş moduna göre değişiyor. Spor modunda, vites değişimleri anında gerçekleşerek kesintisiz tork üretimi ve maksimum hızlanma performansı sağlanıyor. Konfor modunda ise geçişler özellikle rahat bir şekilde gerçekleştirilerek vites değişikliğinin hiç fark edilmeden ve akıcı bir şekilde yapılmasına olanak sağlanıyor.
Maksimum hıza yedinci viteste ulaşılıyor ve sekizinci vites, sabit hızda rahat bir yolculuk için bir ekonomi vitesi olarak işlev görüyor.
Yeni Aktif Dört Çeker Sistemi, ön ve arka tekerlekler arasında sırasıyla geleneksel 40:60 güç aktarımı ayrımının yerine geçerek, ön-arka tork ayrımının sürüş koşullarına göre değişmesine olanak sağlıyor. Otomobil, normal sürüşler sırasında, optimum verimlilik ve dinamik bir performans için olabildiğince arka tekerlek tahrikini kullanıyor.
Sistem, koşullara ve sürücünün davranışına bağlı olarak gerektiğinde çekişi ön aksa gönderiyor. Bu, sabit dört çeker sistemlerindeki dışa savrulma etkisini azaltıyor ve Continental GT’nin dinamik özelliklerinden keyif alanlar için sürücü angajmanını artırıyor.
BENZERSİZ BİR GRAND TOURİNG SÜRÜŞÜ VE YOL TUTUŞU
Üçüncü nesil Continental GT, eşsiz bir otomobil kontrolü için 48 voltluk Bentley Dinamik Sürüş yalpa kontrolü sistemini sunuyor. Sistem, her bir aksın denge demirindeki elektronik aktüatörleri kontrol edip ayarlayarak yol tutuşunu ve sürüş konforunu geliştiriyor ve otomobilin daha hafif ve daha hassas bir hisse sahip olmasını sağlıyor.
Bu sistem viraj alma sırasında yanal yalpalama kuvvetini anında etkisiz hale getiriyor ve maksimum lastik-yol teması sağlayarak sınıfında lider düzeyde bir konfor ve olağanüstü bir yol tutuşu sunuyor.
Konvansiyonel denge demiri ya gövde kontrolünden ya da sürüş rahatlığından ödün vermek zorunda kalırken, Bentley’in aktif sistemi değişken burulma direnci sağlayarak Continental GT’nin hem dinamik açıdan yetkin hem de tüm yolcular için daima rahat olmasını mümkün kılıyor. 48 voltluk bir sistemin kullanılması, her türlü yol yüzeyiyle baş etmeyi sağlayacak sessiz, ani tepkilerin ve yeterli gücün sunulmasını sağlıyor.
Bentley’in Sürüş Dinamikleri Kontrol sisteminde farklı modlar seçilebiliyor: Konfor modu, Bentley modu ve Spor modu. Süspansiyon, motor, vites ve diğer şasi sistemleri, seçilen sürüş moduna uyacak şekilde değişiyor. Alternatif olarak sürücü, kendi dinamik ayarlarını da kişiselleştirebiliyor.
Yeni Continental GT’deki yenilenen hava süspansiyonu, en yumuşak ayarda önceki modele göre otomobile yüzde 60 daha fazla hava hacmi veren, üç bölmeli hava yayları kullanıyor. Bu özellik, Bentley mühendislerine, süspansiyonu ayarlayarak sürüş konforunu ve otomobilin dinamik karakterini geliştirmek için daha fazla olanak sağlıyor. Sistem, sürücünün seçtiği moda bağlı olarak, bir spor otomobilin yay sertliğinden lüks bir limuzinin inceliğine kadar değişen bir yelpaze sunuyor.
Continental GT’de ayrıca Elektrikli Hidrolik Direksiyon (EPAS) yer alıyor. Bu yeni sistem, sürücüye geri bildirimi geliştirirken, yolların neden olduğu istenmeyen rahatsızlıklardan yalıtım sağlıyor. Değişken bir kremayer oranına sahip olan direksiyon sistemi, bir yandan yüksek hızlarda mükemmel stabiliteyi korurken, diğer yandan da manevra kabiliyetini desteklemek amacıyla yüksek direksiyon açılarında direksiyon tepkilerinin artmasına olanak sağlıyor. EPAS sistemi ayrıca Continental GT’de, Aktif Şeritte Kalma Asistanı, Trafik Sıkışıklığı Asistanı ve Park Asistanı dahil olmak üzere geniş bir Sürücü Asistanı özellikleri yelpazesinin de sunulabilmesini mümkün kılıyor.
Bir başka önemli özellik de konforu optimize etmek amacıyla amortisör güçlerini sürekli şekilde ayarlayan, en yeni nesil Sürekli Süspansiyon Kontrolü (CDC). Hızı ve tekerlekler ile gövde arasındaki mesafeyi sürekli olarak ölçen bu sistem, ayrıca konfor ile yol tutuşu arasında optimum dengeyi sağlamak için gerekirse yayların içindeki hava hacmini ayarlıyor. Hafif bir alüminyum yapıya sahip olan ön ve arka akslar, önde ve arkada çoklu bağlantı tasarımını barındırıyor.
Continental GT’de her zaman olduğu gibi ön aksta daha büyük olan frenlerin boyu, artan performansı karşılamak için büyütülerek, 15 mm’lik artışla 420 mm oldu.
Yenilenen egzoz boruları ise artık sahip oldukları uyarlanabilir valfle, daha fazla ayar kapasitesi sunuyor.