Reklam dünyasını da yakından ilgilendiren televizyon sektörü; magazin programları, yazlık diziler ve dönemsel yarışma programlarıyla genel olarak sakin bir sezon geçirdi. Sezon arası veren ve devamı merakla beklenen dizilerle birlikte ve yeni dizi projeleri, yeni yarışma programları ve yine ilgiyle beklenen film projeleriyle birlikte 2018 sonbahar ve 2019 kış döneminin yine iddialı bir sezon olması bekleniyor.
İzleyicilerin yaz boyunca devam eden bekleyişleri, yapımcıların yeni dizi – film – yarışma projeleri ile birlikte TV kanallarının reklam ve sponsorluk alma yarışı da şimdiden başlamış durumda.
Erkmen: Pastanın en büyük dilimi TV kanallarının… İnternet TV’lerinin reklam bütçeleri de oldukça yüksek
Uzun yıllardır medya satın alma konusunda çalışmalar yürüten Union İstanbul Ajans Başkanı Mehmet Erkmen, “Yeni sezonda TV reklam yatırımları artacak” diye belirtiyor.
Mehmet Erkmen ayrıca; “Televizyon, reklam sektörü için her dönem güçlü bir mecra olarak ayrıcalığını koruyor. Çok geniş ve farklı hedef kitlelere ulaşabildiği için de televizyon mecra olarak oldukça tercih edilen bir araç olarak karşımıza çıkıyor. Ancak son birkaç yılda hayatımıza dahil olan internet TV kanalları da özellikle dizi projeleri ile dikkat çekiyor. Yeni sezonda da ilginç senaryolarla izleyiciyi bilgisayar ve telefon ekranına kilitleyecek olan bu yeni mecralar da reklam pastasından oldukça yüksek bir pay alacak. 2017 yılında olduğu gibi 2018 – 2019 sezonunda da TV yatırımları yükselmeye devam edecek. Biz de Union İstanbul olarak, 2018 yılında oldukça verimli işler gerçekleştirdik ve medya satın alma süreçlerini yönettiğimiz markalara geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi TV’nin gücünden faydalanabilecekleri şekilde doğru stratejiler sunmaya devam ediyoruz” diyerek sözlerini noktaladı.