Yeşil Gezegen Fikir Maratonu’nda çocuklar fikir üretti

Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği iş birliğiyle çocuklarda çevresel farkındalık yaratmak amacıyla hayata geçirilen “Yeşil Gezegen” maratonunu “İlkokul” kategorisinde Fantastic Kids adlı takım, “Ortaokul” kategorisinde ise ÇABA adlı takım kazandı.

Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği tarafından hayata geçirilen “Yeşil Gezegen” projesinin ilk etabı online olarak düzenlenen fikir maratonuyla tamamlandı. Türkiye’nin farklı illerinde 7-14 yaş arası 1.100 çocuğa iklim değişikliği, elektronik atık dönüşümü, geri dönüşüm, sürdürülebilirlik ve afet konularında online eğitimlerin verildiği ve projenin son aşamasını oluşturan maratonda, proje katılımcısı çocuklar çevre sorunlarıyla ilgili geliştirdikleri dijital çözümleri sundu. Dünya Çevre Günü kapsamında düzenlenen maratona toplam 55 takım başvurdu. Finale kalan 10 takım arasından jüri değerlendirmesi sonucunda “İlkokul” ve “Ortaokul” kategorilerinde üçer takım seçildi.

Teknoloji çekleri hediye edildi

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı İklim Değişikliği Başkan Yardımcısı Dr. Abdülkadir Bektaş, Gazeteci Canan Erarslan, YASED Genel Sekreteri Serkan Valandova ve Vodafone Türkiye Kamu Politikaları ve Kurumsal İlişkiler Direktörü Erdal Kiraz’dan oluşan jürinin değerlendirmesi sonucunda “İlkokul” kategorisinde Marmara Denizi’ndeki müsilaj sorununa deniz suyundaki asit oranını dengeleyecek mangrow bitkilerini kullanımını öngören bir çözüm üreten “Fantastic Kids” takımı birinci oldu. Doğadan atık toplayabilen yapay zeka teknolojisine sahip bir böcek tasarlayan “Doğa Koruyucuları” takımı ikinci olurken, doğada halihazırda geri dönüştürülmeyen ürünlerin geri dönüşümüne yönelik bir fikir üreten “Çevreci Kuzenler” takımı üçüncü oldu. Yarışmanın “Ortaokul” kategorisinde ise şehirlerde tehlikeli boyutlara ulaşan hava kirliliğine karşı toz partiküllerinin sensör ile ölçülerek kalp, solunum rahatsızlığı olan kişilere uyarlarda bulunmaya yönelik bir fikir geliştiren “ÇABA” takımı birinci olurken, denizlerdeki çöplerin insansız robot gemiler aracılığıyla ayrıştılmasını, toplanmasını ve geri dönüşümü fikriyle “Mavi Göz” takımı ikinci ve engelli bireylerin engelli park alanlarına ve tuvaletlerine erişimini kolaylaştıran bir yöntemle trafikte geçirdikleri süreyi ve karbon emisyonlarını azaltmayı hedefleyen “Türkiye Kapsayıcılık Takımı” ise üçüncü oldu. Yarışmada birinci olan takımlara 7.000’er, ikinci olan takımlara 5.000’er ve üçüncü olan 3.000’er TL değerinde teknoloji çekleri hediye edilirken, finale kalan diğer takımlar da jüri özel ödülüne layık görüldü.

Türkiye Vodafone Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Süel, “Bugün çevresel sorunlar tüm dünyanın ortak meselesi haline gelmiş durumda. Çevre sorunları hakkında çocuklarımıza küçük yaşta farkındalık kazandırmak büyük önem taşıyor. Çevreye duyarlı bireylerin yetişmesini sağlamak ve sürdürülebilirlik farkındalığına sahip nesiller yetiştirmek, ülkemiz açısından son derece kritik. Bu bağlamda, Milli Eğitim Bakanlığımızın iklim değişikliği, çevre bilinci ve sıfır atık konularını müfredata dahil etmesini sevinçle karşıladık. Biz de Türkiye Vodafone Vakfı çatısı altında Habitat Derneği işbirliğiyle hayata geçirdiğimiz ‘Yeşil Gezegen’ projesiyle bu hedefe katkı vermekten memnuniyet duyuyoruz. Projemizin ilk etabını başarıyla tamamladık. Toplam 1.100 çocuğumuza çevre eğitimleri verdik. Projemizin son aşamasını oluşturan fikir maratonunda çocuklarımız çevre sorunlarıyla ilgili dijital çözümler üretti. Tüm takımları tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz. Bu çocuklarımızın dünyamızı koruma bilinciyle yetişen bireyler olarak yakın çevrelerinde iklim elçileri olacaklarına gönülden inanıyoruz. Türkiye Vodafone Vakfı olarak, daha yeşil, daha yaşanabilir, daha sürdürülebilir bir dünya için çalışmaya devam edeceğiz.” dedi.

Çevre bilinci ve kodlama eğitimleri bir arada

Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği iş birliğiyle hayata geçirilen “Yeşil Gezegen” projesiyle, 7-14 yaş arası çocuklarda çevresel farkındalık yaratmak amacıyla senkron ve asenkron eğitimler düzenleniyor. Online eğitimlerde “Çevre Nedir?”, “Sürdürülebilirlik ve İklim Değişikliği”, “Atıklar, Geri Dönüşüm ve Elektronik Atıklar”, “Afet Eğitimi” gibi konular işleniyor. Bu konuların ardından çocuklara çevre bilinci eğitimi verilerek online eğitimler tamamlanıyor. Online eğitimlerin ardından “Yarını Kodlayanlar” eğitimi devam ediyor. Bu eğitimle de çocukların öğrendikleri bilgileri pekiştirerek dünya sorunlarına çözüm üretmeleri hedefleniyor. Çocuklar, tüm eğitimleri bittikten sonra online platformda paylaşılan ve sürdürülebilirlik ve afet konularında farkındalıklarının artmasını sağlayan “Peki şimdi ne yapabilirim?” içeriklerini izleyebiliyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri