Yeni içerik oluşturucu yönergesine göre Reklam verenlerin rahatsız olacağı ya da uygunsuz karşılayacağı videolar, artık gelir elde edemeyecek. Değişiklikler arasında, reklamverenlerin hangi içerik türlerinin ekleneceğini ve eklenmesini istemediğini belirten ek ayrıntılar da var. Youtube artık nefret dolu içeriğe, aile eğlencesi karakterlerinin uygunsuz şekilde kullanılmasına, küstah veya alçaltıcı içeriklere karşı daha sert bir çizgi izleyecek.
Ek olarak YouTube, İçerik Oluşturucu Akademisi'nde, reklamverenlerin ilgisini çekmek için içerik oluşturuculara yardımcı olacak yeni bir sistem getireceğini de açıkladı.
Şirket, hizmet şartlarına uyan herhangi bir videonun YouTube'a yüklenebileceğini ancak yeni reklamcılık yönergelerine uymayan videoların reklamlar yoluyla kazanç elde etmeye uygun olmayacağını kaydetti.