TikTok ile büyük bir rekabet içerisinde olan Youtube'un yeni kararına göre Shorts, yeni yıldan itibaren YouTube İş Ortağı Programı'na katılacak. Böylece içerik üreticileri kısa videolar ile reklam geliri elde edecek.
Platformlar arasındaki rekabet devam ederken YouTube’dan kendisini öne çıkaracak yeni bir hamle geldi. Şirket, içerik üreticilerinin kısa videolar formatıyla daha fazla para kazandırmasını sağlayacak yeni planını açıkladı. Buna göre, YouTube Shorts, yeni yılla birlikte YouTube İş Ortağı Programı'na katılacak. Böylece, artık kısa video üreten kullanıcıların reklam geliri elde edebileceği anlamına geliyor. Hamleleriyle TikTok’un önüne geçmeyi planlayan platform, ayrıca program için uygun olmayan üreticilerin de abonelikler, bahşişler ve ürün satışları yoluyla para kazanmasını kolaylaştıracağını ifade ediyor.
Platform, özellikten gelen gelirlerin %55’ini kendinde tutarken %45’lik kısmını içerik üreticilerine verecek. Bu, YouTuber’lara normalde uygulanan politikanın tam tersi. Şirket bu paranın bir kısmının platformda kullanılan müziklere gideceğini ve böylece içerik üreticilerinin endişelenmeden kütüphanedeki istedikleri müziği kullanabileceğini söylüyor.