Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi ve İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Celil Anık, son aylarda yaşanan kur artışlarına dikkat çekti. Taksi esnafının modeli düşen araçlarını yenileyemez haline geldiğini söyledi.
Ağır pandemi koşullarına rağmen taksi sektörünün İzmir’de aylarca para kazanamadan, canını riske ederek sorumluluk bilinci ile görev yaptığını vurgulayan Celil Anık “Hiç kimsenin sokağa çıkamadığı günlerde bile yüksek hastalık riskini göze alarak 7/24 İzmirlilerin yanında olduk. Para kazanamasak da çalışmaya devam ettik. Amacımız İzmir’e ve İzmirlilere hizmet etmekti. Araçlarımız zamanla yıprandı. Yenileyemedik. Döviz fiyatlarındaki dalgalanma ise adeta elimizi kolumuzu bağladı. ÖTV düzenlemesi artık şart oldu” diye konuştu.
Haksız rekabet var
İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Anık, şehir içi taşımacılıkta kullanılan minibüs ve otobüs gibi ticari araçlarda ÖTV’nin yüzde 4-8 arasında değiştiğine dikkat çekti. Bizim araçlarımızda ise ÖTV oranı % 45 dedi.
Uygulanan farklı ÖTV oranlarını “ Haksız rekabet” olarak değerlendiren İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Celil Anık “ Son zamlardan sonra % 45 ÖTV oranı ile esnafımızın sıfır araç alması imkansız bir hale geldi. Zaten kazanamıyorduk. Akaryakıt fiyatlarındaki artışla kar oranımız sıfıra yaklaştı. Kazanmadan eski araçlarımızı nasıl yenileyebiliriz. Hükümetten 100 bin taksi esnafının sesine kulak vermesini beliyoruz” dedi
Ankara yükümüzü hafifletmeli diyen İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Celil Anık “ taksiler bir şehrin, bir ülkenin vizyonudur. Ülkemize gelen turistleri, iş adamlarını; misafirleri, hepsini biz taşıyoruz. Eski hurda haline gelen otomobillerle hizmet vermek istemiyoruz. Kaliteli hizmet için ÖTV düzenlemesi bir an önce yapılmalı” diye konuştu.
Anık “Taksi esnafına yapılan haksızlığı devletimizin ilgili birimlerine pek çok kez aktardık. ÖTV ödemeyelim diye bir talebimiz hiçbir zaman olmadı. ÖTV’nin minibüs, servis gibi diğer ticari araçlarda olduğu gibi makul bir düzeye çekilmesini istiyoruz. Sesimiz bir kez duyuldu, 2016 yılında bir defaya mahsus ÖTV muafiyeti getirildi, bu uygulama da Haziran 2019’da sona erdi. Kanuni bir düzenleme ile sorunun çözüleceğini belirten Anık, böylece ÖTV yükünün altında ezilen esnafımızın yüzü güldürülmeli” diye konuştu.