Zeynep Altıok Başbakan'a "felsefeyi" sordu

CHP İnsan ve Doğa Haklarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı ve İzmir Milletvekili Zeynep Altıok, meclis gündemine taşıdı.

CHP İnsan ve Doğa Haklarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı ve İzmir Milletvekili Zeynep Altıok, Milli Eğitim Bakanlığı’nın askıya çıkardığı müfredatta azaltılan ve içi boşaltılan ünite sayısı, 15 Temmuz’da ki darbe girişiminin sosyal bilgiler dersinde felsefe kapsamına alınması ve OHAL sonrası çıkartılan KHK’lar ile ihraç edilen akademisyenlerle birlikte felsefe, felsefe dersleri ve felsefecilere yönelik uygulamaları Meclis gündemine taşıdı. 

“Son dönemde üniversitelerdeki sosyal bilimleri hedef alarak bilimsel eğitimi yok edecek nitelikte düzenlemeler yapılması hem akademiyi hem de akademisyeni bitirme noktasına getirdiğini” ifade eden Altıok, Başbakan Binali Yıldırım’ın yanıtlaması istemiyle yazılı soru önergesi verdi. 

“Milli Eğitim Bakanlığı’nın askıya çıkardığı müfredata göre felsefe derslerindeki ünite sayısının azaltılmasının gerekçeleri nelerdir?” sorusunu yönelte Altıok, “Lise’deki felsefe derslerinde öğrencilerinden 15 Temmuz 2016’da ki darbe girişimini değerlendiren makaleler, kompozisyonlar yazılmasının istenecek olmasının ardındaki düşünce nedir?“ dedi. 

Altıok’un Binali Yıldırım’ın yanıtlaması istemiyle hazırladığı diğer sorular;

  • Felsefi düşüncenin temellerinden olan evrim teorisinin de müfredattan çıkartılması, bilimsel eğitimin yok sayılması, tez-antitez düşünce sistemine aykırı değil midir
  • Soruşturulmadan, araştırılmadan yargısız bir şekilde ihraç edilen felsefeci akademisyenler, sadece felsefi düşünce gereği AKP iktidarının yaptıklarını sorguladıkları için mi görevlerinden uzaklaştırıldılar?
  • KHK’lar ile görevlerinden ihraç edilen felsefeci akademisyenlerin mağduriyetlerinin giderilmesi ve görevlerine iade edilmesi için yapılan her hangi bir çalışma var mıdır? 
  • Milli Eğitim Bakanlığı’nın askıya çıkarttığı müfredattaki felsefe derslerinin içeriğinin boşaltılması, saatlerin azaltılması ve üniversitelerden ihraç edilen felsefeci akademisyen kıyımına bakıldığında felsefe derslerinin dünya ve insanlık tarihinin gelişiminde ve birçok icadın bulunmasında etkili olan merakla, bilimsel düşünüyle değil de din üzerinden mi yapılması istenmektedir? 

İşte yazılı soru önergesinin tam metni

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Aşağıdaki sorularımın Başbakan Binali Yıldırım tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını saygılarımla dilerim.

28 Şubat 2017

Zeynep Altıok

İzmir Milletvekili

Platon; “Felsefe merakla başlar” der.  Merak ise düşünme, sorgulama, muhakeme etme neticesinde üretim ve gelişmenin çoğalmasına neden olur. Felsefe; Sokrates’ten Platon’a, Aristoteles’den Descartes’e, Locke’den Immanuel Kant’a, Hegel’den günümüze kadar insanı, evreni, doğayı, bilimi anlamak amacıyla, Ben Neyim? Yaşamın Anlamı Nedir? Evren Nedir? Neye İnanmalıyız? Nereden Geliyorum? Nereye Gidiyoruz? Gibi soruların cevaplarını, eleştirel olarak araştıran ve ortaya çıkan sonuçları da sistemli olarak açıklayan düşünsel bir etkinliktir. 

Ülkemizde felsefe ve felsefeciye olan bakış, Milli Eğitim Bakanlığı’nın askıya çıkardığı müfredatta azaltılan ve içi boşaltılan ünite sayısı, 15 Temmuz’da ki darbe girişiminin sosyal bilgiler dersinde felsefe kapsamına alınması ve OHAL sonrası çıkartılan KHK’lar ile ihraç edilen akademisyenlerle birlikte iyice bilinmeze, çıkmaza doğru gitmektedir.

Son dönemde üniversitelerdeki sosyal bilimleri hedef alarak bilimsel eğitimi yok edecek nitelikte düzenlemeler yapılması hem akademiyi hem de akademisyeni bitirme noktasına gelmiştir.

Bu bağlamda;

  1. Milli Eğitim Bakanlığı’nın askıya çıkardığı müfredata göre felsefe derslerindeki ünite sayısının azaltılmasının gerekçeleri nelerdir? Kronolojik sıraya göre düzenlenmiş ünitelerin, konulara göre ayrılmış ünitelerden daha başarılı bir sonuç vereceğine dair ne gibi bilimsel veriler elde edilmiştir?  

  2. Lise’deki felsefe derslerinde öğrencilerinden 15 Temmuz 2016’da ki darbe girişimini değerlendiren makaleler, kompozisyonlar yazılmasının istenecek olmasının ardındaki düşünce nedir? Bu düşünce öğrencilerin siyasi görüşlerinin nasıl ve hangi yönde olduğunu tespit etmek için midir? Felsefi düşüncenin temellerinden olan evrim teorisinin de müfredattan çıkartılması, bilimsel eğitimin yok sayılması, tez-antitez düşünce sistemine aykırı değil midir?

  3. Soruşturulmadan, araştırılmadan yargısız bir şekilde ihraç edilen felsefeci akademisyenler, sadece felsefi düşünce gereği AKP iktidarının yaptıklarını sorguladıkları için mi görevlerinden uzaklaştırıldılar? KHK’lar ile görevlerinden ihraç edilen felsefeci akademisyenlerin mağduriyetlerinin giderilmesi ve görevlerine iade edilmesi için yapılan her hangi bir çalışma var mıdır?

  4. Milli Eğitim Bakanlığı’nın askıya çıkarttığı müfredattaki felsefe derslerinin içeriğinin boşaltılması, saatlerin azaltılması ve üniversitelerden ihraç edilen felsefeci akademisyen kıyımına bakıldığında felsefe derslerinin dünya ve insanlık tarihinin gelişiminde ve birçok icadın bulunmasında etkili olan merakla, bilimsel düşünüyle değil de din üzerinden mi yapılması istenmektedir?

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Politika Haberleri