Teknoloji ve sosyal medya devlerinden heyecan verici proje
Teknoloji 4 devi, güçlerini tüketici faydası için birleştirdi. Açık Kaynaklı Data Transfer Project (Veri Transferi Projesi) hayata geçirildi. Peki birbirlerine ezeli rakip olan bu 4 şirketi bir araya getiren sorun neydi, DTP ile nasıl çözülecek?
İnterneti merkeze alan teknoloji devlerinin kullanıcılara sundukları hizmetler ayrıştıkça, veri transferine ilişkin protokoller de karmaşık bir hal almaya başladı. Bu nedenden dolayı ortaya çıkan gereksiz rekabet, kullanıcıların işlemlerini zorlaştıran prosedürler derken veri transferlerine ilişkin birlikte hareket etme zorunluluğu ortaya çıktı.
Google, Facebook, Microsoft ve Twitter resmen bir araya gelerek Data Transfer Project (DTP) sistemini hayata geçirdiklerini açıkladılar. DTP, “İnsanların bilgilerini internet ortamında, özgürce transfer etmelerini sağlayan yeni araçlar geliştirmek için açık kaynaklı bir girişim” olarak açıklandı.
DTP ile birlikte 4 şirkette daha esnek bir “veri taşınabilirliği ekosistemi” inşa etmek istiyor. Bu vizyon için şirketlerin geliştiriciler ve kullanıcılar ile açık bir diyalog kurması bekleniyor. DTP, API’lerin kolayca anlaşılabilir veri paketlerine dönüştürüldüğü bir dizi uyum aracı kullanacak. Adaptör diyebileceğimiz bu uyum araçları iki şekilde hayata geçecek: Birincisi “import ve export” verilerinin bağdaştırıcıları, ikincisi de koruma ve kimlik doğrulama bağdaştırıcıları olarak tanımlanacak.
Bir örnekle açıklamak gerekirse, kullanıcı olarak Facebook’taki fotoğraflarınızı indirmeye gerek kalmadan Google Fotoğraflar’da yedekleyebileceksiniz. Fotoğraflar gibi bu verilerin içerisine e-posta adresleri, kişiler, takvimler ve görevler de dahil edilecek. Yine Facebook üzerinde bir etkinliğe gitmeyi seçtiğinizde, Google Takvim uygulamasında bu etkinliği otomatik olarak göreceksiniz. Bir başka örnek de müzikleriniz için oluşturduğunuz oynatma listeleri üzerine: YouTube Music uygulamasındaki listelerinizi uğraşmadan başka servislere taşıyabileceksiniz.
DTP projesi hala geliştirme aşamasında, dolayısıyla geniş kitlelere sunulmuş bir hizmet değil (Meraklı olan geliştiricilerin buradan ulaşabilecekleri bir PDF dosyasında temel yöntemlere dair bazı sırlar var).
DTP’nin son hedefi ise bu 4 şirketin projeye yeteri kadar sahip çıkmalarını sağlamak. Kullanıcıların kullandıkları hizmetler ve bu hizmetler üzerinde sahip oldukları verilerin miktarı konusunda esneklik sağlamak gerekiyor. Mesela bütün verilerinizin One Drive’da olduğunu varsayalım. Google Drive’a geçiş yapmak için bu verileri indirip tekrar yüklemeniz gerekiyor. DTP sayesinde indirmiyorsunuz.
Sosyal medya kullanımı konusunda Facebook’tan ayrılma kararı alıp, Google Plus’a geçme kararı aldığınızda yine DTP karşınıza çıkıyor. Birkaç tıklama ile profilinizi otomatik olarak yeni mecraya taşıyorsunuz.
Kaynak: webtekno
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.