TikTok, mobil oyun desteğini geliştiriyor!
Son zamanların en popüler sosyal medya platformu olan TikTok, yeni bir yol izliyor. Şirket, platformda oynanabilen ve içerik üreticilerinin videolarıyla keşfetmenin mümkün olduğu ‘mini oyunlar’ etkinliği gerçekleştirdi.
Sosyal medya devi TikTok, gücünü oyun sektöründe de kullanmak için ilk olarak kasım ayında Zynga ile ortaklaşa bir oyun sektörüne gireceğini açıkladı. Açıklamanın ardından ise HTML5 oyunlarına genişlemek istediğini bildirdi. İki şirket daha sonrasında TikTok’a özel bir başlık olan ‘Disco Loco 3D’yi başlatmak amacıyla bir araya geldi.
Attığı adımların ardından TikTok benzer anlaşmalar için diğer oyun yapımcılarıyla görüşmeler yaptığını açıkladı. Oyun geliştiricileri arasında Vodoo, Nitro Games, FRVR, Aim Lab ve Lotem yer alıyor. Ek olarak daha büyük bir oyunun geleceğini de söyledi.
İddialara göre, başarılı olduğu takdirde şirketi, Apple ve Google’ın uygulama mağazalarında yer alan sıradan bir mobil oyun olarak görmek mümkün olacak. Habere göre, platformda video yayınlarken yerli mini oyunların bir listesini görmek mümkün olacak.
Aynı zamanda içerik üreticiler, yayınlanmadan önceki son ekranda, hashtag’ler, açıklama, konum ve daha fazlasının yanı sıra isteğe göre bağlantı da ekleyebilir. Örneğin üreticiler, BuzzFeed, Quizlet’in sınavları, Breathwork’ün nefes egzersizleri ve Rotten Tomato’nun derecelendirmeleri gibi diğer uygulamalara bağlantı verebilir.
Ekran görüntüsündeki aşamada bir içerik üretici, yeni oyunlardan birinin bağlantısını yayınladığı zaman, ortaya çıkan videoda kullanıcı adını üzerinde bir bağlantı şeklinde yer alıyor. Kullanıcılar o bölümden oyuna girebiliyor. Etkinlikteki HTML5 oyun başlıkları şu şekilde:
Basketball FRVR (FRVR tarafından)
Tap the Difference (Lotem tarafından)
Peek a Who (Nitro tarafından)
Pride Run (Voodoo tarafından)
Influencer Run (Voodoo tarafından)
Space Destroyer (Nitro tarafından)
Mr. Aim Lab’s Nightmare (Aims Labs tarafından)
TikTok, mobil oyun etkinliğini resmi olarak duyurmadı. Buna rağmen bir sözcü bu çabanın, birkaç hafta önce küresel pazarlarda teste girdiğini doğruladı. Aynı zamanda sözcü şu açıklamaları yaptı:
Her zaman platformumuzu zenginleştirmenin ve topluluğumuza değer katan yeni özellikleri ve entegrasyonları düzenli olarak test etmenin yollarını arıyoruz. Şu anda üçüncü taraf oyun geliştiricileri ve stüdyolarıyla entegrasyonlar yoluyla HTML5 oyununu TikTok’a getirmeyi araştırıyoruz.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.