TikTok’un başı dertte mi? Avrupa Tüketiciler Birliği, TikTok’a inceleme istedi
Avrupa Tüketiciler Birliği, son dönemlerde oldukça popüler olan sosyal medya uygulaması TikTok’a inceleme talebinde bulundu.
Kısa videoların paylaşıldığı TikTok uygulamasında kullanıcı haklarının ihlal edildiği ve gizli reklamların yer aldığı belirtiliyor.
Avrupa’da 32 ülkeden 44 tüketici koruma derneğini çatısı altında toplayan Avrupa Tüketiciler Birliği (BEUC) yaptığı açıklamada, çocuklar ve gençler tarafından yaygın kullanılan TikTok uygulamasının AB’de geçerli olan tüketici haklarını çeşitli yönlerden ihlal ettiğini ve çocukları gizli reklam ve zararlı içeriklerden korumada yetersiz kaldığını tespit ettiklerini söyledi.
Kurum tarafından yapılan incelemede TikTok kullanım koşulları ve telif haklarının adil ve net olmadığına yer verilirken, kullanıcıların yayınladığı videoların dağıtımı ve kopyalanması hakkını herhangi bir ödeme yapmadan geri döndürülemez bir şekilde kendine sağladığı da ortaya çıktı.
BEUC Genel Direktörü Monique Goyens, TikTok’un birkaç yıl içinde Avrupa’da milyonlarca kişinin kullandığı en popüler sosyal medya uygulamalarından biri haline geldiğine işaret ederek “Çocuklar TikTok’u seviyor ama şirket onları korumak için birşey yapmıyor. Çocuklarımızın gizli reklam istilasına maruz kalmalarını ya da sadece biraz eğlenmek isterken bilmeden reklam panolarına dönüştürülmelerini istemiyoruz” diye konuştu. Yetkilileri harekete geçmeye çağıran BEUC, TikTok’un politika ve uygulamaları konusunda kapsamlı bir inceleme başlatılmasını talep etti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.