Türk mermeri belgesellerle dünyaya tanıtılacak
"Sorun değil çözümlerle geliyoruz."
İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Başkan Adayı Mustafa Selçuk Çevik, , "Sorun değil çözümlerle geliyoruz. Artık 'birlik'te çalışma zamanı" dedi. Mermer ve maden ihracatı yapan birliklerin birlikte hareket etmesi gerektiğine vurgu yapan Çevik, "Türk taşı dünyanın her yerinde, dünyaca ünlü isimlerin evine giriyor. Markalaşmamız, Türk taşını dünyaya tanıtmamız lazım. Mermer lobisi kurmamız gerekiyor. Bu projelere odaklanacağız" diye konuştu.
'Yurt dışına belgeseller çekerek tanıtım yapacağız'
Amerika'da 100'den fazla Türk firması olduğunu söyleyen Çevik, hepsinin birbirinin ayağına basarak fiyat kırdığını belirtti. Türk taşı markasını öne çıkarak, önce katma değeri yükseltmek gerektiğinin altını çizen Çevik, "Bizim taşımız, Sylvester Stallone'nin evinde, Shaquille O'neal'in bahçesinde, Celine Dion'un havuzunun etrafında var. Celine Dion'un havuzunun etrafındaki taşlar Denizli'den, Shaquille O'neal'in bahçesinde bulunan taşlar Sivas'ta giden travertenler. Ama biz bunu pazarlayamıyoruz. Onların Türk mermeri, Türk taşı olduğunu anlatamıyoruz. Bizim öncelikle bir mermer lobisi kurarak, belgeseller çekerek tanıtım faaliyetleri gerçekleştirmemiz gerekiyor" ifadelerini kullandı.
İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Başkan Adayı Mustafa Selçuk Çevik, Türk taşını, Türk mermerini markalaştırmak istediklerini söyledi. Çevik, "Biz birilerine taş atarak değil, taşın suyunu çıkararak ekmeğimizi kazanmalıyız. Sorun çıkararak değil çözümlerle geliyoruz. Artık 'birlik'te çalışma zamanı. Beraber başaracağız" dedi. Mermer ve maden ihracatı yapan birliklerin birlikte hareket etmesi gerektiğine vurgu yapan Çevik, "Birlik sağlamamız gerekiyor.Türk taşı dünyanın her yerinde, dünyaca ünlü isimlerin evine giriyor. Markalaşmamız, Türk taşını dünyaya tanıtmamız lazım. Mermer lobisi kurmamız gerekiyor. Bu projelere odaklanacağız" şeklinde konuştu.
Türkiye'de 660 çeşit mermer çıkıyor
İtalya'da 100'e yakan taş çıktığını, Türkiye'de ise 660 çeşit mermer çıktığına dikkat çeken Çevik, Burdur'un İtalya'dan daha zengin olduğunu aktardı. Buna rağmen Türk taşını tanıyan mimarın çok az olduğunu vurgulayan Çevik, şunları söyledi: "Sadece fiyatından dolayı bizi tercih ediyorlar. Bizim daha çok tasarımla, inovasyonla öne çıkmamız gerekiyor. Milano tasarım haftası var. Bizim oralarda bulunmamız gerekiyor. Dünyadaki tüm mimarlar orada. Mermer firmalarımız oraya gitmiyorlar. İhracatçı birlikleri olarak sadece fuar şirketleri gibi hareket ediyoruz. Bizim mimarlara ve projelere direkt olarak üretici ve alıcıyı buluşturacak etkinlikler yapmamız gerekiyor."
Yatırım Danışma Konseyi kuracak
Türkiye’de madencilik sektörünün sorunlarla karşılaştığını vurgulayan Çevik, “İçinde hukukçuların, tarihçilerin, çevre mühendislerinin de olacağı Maden Yatırım Danışma Konseyi oluşturma hedefindeyiz. Kamu ile ortak çalışacak, sorunları hızla çözecek bir konsey olacak. Ayrıca Türkiye’de görev yapan büyükelçileri, konsolosları, ticari ataşelerini madenlerimize, ocaklarımıza davet edeceğiz” diye konuştu.
6 milyar dolarlık ihracat hedefleniyor
Geçen yılı ihracatta 4.69 milyar dolar ile kapattıklarını belirten Çevik, ham işlenmiş olarak 2 milyar dolar mermer, doğal taş, 2.6 milyar dolar da mineral ihracatı yaptıklarını kaydetti. Bir önceki yıla göre yüzde 24'lük bir artış sağladıklarına değinen Çevik, "Büyümenin sürdürülebilir olduğunu düşünüyoruz. 2018 yılında da yüzde 25'lik bir artışla yaklaşık 6 milyar dolarlık ihracat hedefimiz var" dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.