Türkiye’de Instagram kullanımı Facebook’u geçti!
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanma sıklığına yönelik araştırmada, Instagram’ın Facebook’u geçtiği belirlendi.
İngiltere merkezli global sosyal medya ajansı We Are Social ve Hootsuite’nin “Dijital Türkiye 2019” araştırmasına göre, Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformu yüzde 92’lik oranla Youtube.Her 100 internet kullanıcısından 84’ünün tercihi olan Instagram ikinci, Whatsapp da yüzde 83’lük oranla üçüncü sırada yer alıyor.
Geçen yıl 1 milyon kullanıcı kaybeden Facebook ise yüzde 82 ile dördüncü sıraya geriledi. İlk 10 sırada yer alan diğer sosyal medya platformları ise şu şekilde sıralanıyor: Twitter (yüzde 58), Facebook Messenger (yüzde 57), Skype (yüzde 31), Snapchat (yüzde 31), Linkedin (yüzde 30), Pinterest (yüzde 28). Geçen yılki araştırmada ilk 10 sıralaması Youtube, Facebook, Whatshapp, Instagram, Facebook Messenger, Twitter, Google+, Skype, Snapchat ve Linkedin şeklindeydi.
Instagram ile Whatsapp, iki ve üçüncü sırayı paylaşırken, geçen yıl 1 milyon kullanıcı kaybeden Facebook dördüncü sıraya gerilemesi dikkatleri çekti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.