Volkswagen Skandaldan Sonra Belini Doğrultamadı
Almanya'nın en büyük ve en köklü otomobil şirketi Volkswagen geçen yıl patlak veren gaz emisyonu manipülasyonu nedeniyle bir türlü belini doğrultamadı. Şirketin pazar payı 6 aydır küçülürken, müşterileri Volkswagen dışındaki üreticilere yönlendi.
Almanya'nın en büyük ve en köklü otomobil şirketi Volkswagen geçen yıl patlak veren gaz emisyonu manipülasyonu nedeniyle bir türlü belini doğrultamadı. Şirketin pazar payı 6 aydır küçülürken, müşterileri Volkswagen dışındaki üreticilere yönlendi.
Volkswagen patlak veren skandal sonrası, olumlu bir davranış sergileyip tüm araçları geri çağırmış olsa da pazardaki payının küçülmesinden kurtulamadı. Son 6 aydır pazardaki payı küçülen otomobil devinin geçen yıl pazar payı %25.5 seviyesindeyken bu yıl %24'e düştü. Sektörün tamamında ise otomobil satışları %14 artarak 1.10 milyona yaklaştı.
Sektörün satışları iyi olsa da Volkswagen kötü etkileniyor
Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileriyle hazırladığı "2016 yılı Şubat ayı Avrupa Otomobil Pazar Değerlendirmesi" yayımlandı. Değerlendirmeye göre Avrupa Birliği ve Avrupa Serbest Birliği Üyesi ülkelerin otomobil satışı yıllık rakam baz alındığında %14 artarak neredeyse 1.10 milyona çıktı. Ancak emisyon skandalının arkasından müşterilerini kaybetmeye başlayan Alman Otomobil devi için bu durum bir şey ifade etmedi. Skandal ardından insanlar diğer üreticilere yönlendiler.
Skandal nasıl patlak verdi
Federal Motorlu Taşıtlar Dairesi (KBA) Volkwagen üzerine yaptığı testlerde egzoz emisyon değerinin yüksek olduğunu tespit etmişti. Bunun üzerine Volkswagen pazardaki araçlarını geri çağırma kararı almış, sadece Avrupa'da değerlerin yüksek olduğu 8,2 milyon aracın ocaktan itibaren geri çağırmaya başlayacağını duyurmuştu. Alman devinin test sonuçlarının yüksek çıkması sonucu şirketinin eski CEO'su Martin Winterkorn Audi'den de istifa etmişti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.