Yalçın Aslan Ayyıldız, kozmetik sektörünü değerlendirdi
Almanya ve Türkiye’de faaliyet gösteren Kozmetik sektörünün öncü firmalarından olan Nazar Skin Büyüme ve Sistem Genişletme Müdürü Yalçın Aslan Ayyıldız, kozmetik sektörüne ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Kişisel bakım ve anti-aging ürünlerine olan ilginin her geçen gün arttığını ve sektördeki firmaların dünya pazarındaki paylarının hızla büyüdüğünü aktaran Nazar Skin Büyüme ve Sistem Genişletme Müdürü Yalçın Aslan Ayyıldız, firmaların her yaşın ihtiyacına uygun yelpaze çeşitleri üretme noktasında birbiriyle yarıştığını anlatarak, cilt bariyerini onaran, dolgunlaştıran, ışıldamasını sağlayan kısacası gençliğin parıltısını geri getirmeyi destekleyen anti-aging ürünlerin de dünya pazarında hızla yükseldiğini belirtti. Ayyıldız, İzmir'in bu alanda da önemli şirketlere ev sahipliği yaptığını ve Avrupa'ya kozmetik ürünleri ihracatı yaptığını vurguladı.
Almanya ve Türkiye’de faaliyet gösteren Kozmetik sektörünün öncü firmalarından olan Nazar Skin Büyüme ve Sistem Genişletme Müdürü Yalçın Aslan Ayyıldız, kozmetik sektörüne yönelik önemli açıklamalarda bulundu. Günümüz insanın yaşlılık belirtileri ile daha bilinçli mücadele ettiğini kaydeden Ayyıldız, "Teknoloji ile birlikte hayatımıza giren hız kavramı hem iş hem de sosyal yaşantımızı değiştirerek günlük yaşanan stres düzeyini artırdı. Pandeminin getirdikleri de eklenince stresin beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkileri de yükseldi. Genç ve güzel kalmanın tarih öncesi dönemlerden süregelen çekiciliği de bu süreçte daha çok önem kazandı. Günümüz insanı, stresin, yorgunluğun meydana getirdiği cilt bozukluğu, iltihaplanma, kırışıklıklar, çökme gibi yaşlılık belirtileri ile daha bilinçli mücadele etmeye özen gösteriyor. Bu da kişisel bakım ürünlerine olan ilgiyi yönelimi artırıyor" dedi.
İZMİR ÖNEMLİ BİR NOKTADA
Ayyıldız, "Kadınlarda kişisel bakım ürünlerini kullanım yaşı 13'lere düşerken, yaşam süresinin uzaması bu ürünlerdeki yelpazenin de genişlemesine neden oluyor. Firmalar, her yaş aralığına uygun ihtiyaçları giderecek AR-GE çalışmaları ve ürün geliştirme konusunda birbiriyle yarışıyor. Kadınların yanı sıra erkeklerde de kişisel bakıma özen, genç kalma kavramları geçmişe oranla büyük ölçüde artıyor. Bu kapsamda uluslararası raporlar incelendiğinde Türkiye'de güzellik ve kişisel bakım sektörünün 2009- 2014 yılları arasında sürekli olarak büyüdüğü ve 2021 yılına kadar çift haneli olarak büyümesinin beklendiği görülmektedir. Dünya genelinde büyük bir pazar haline gelen güzellik ve kişisel bakım sektörünün öncü firmaları genellikle yabancı firmalar. Geçtiğimiz yıllarda yerli firmalarında yabancı firmalar tarafından satın alındığı görülüyor. İzmir ve İstanbul gibi büyük şehirlerde kozmetik ürünlerini geliştirme adına önemli ve başarılı firmalar var. Türkiye Avrupa'ya kozmetik ürünlerini ihraç eder noktaya geldi. Bu açıdan da İzmir büyük bir potansiyele sahip olduğunu özellikle belirtmek gerekiyor. Türkiye'nin üçüncü büyük kenti İzmir; Avrupa'ya ihracat yapan, oradaki firmalara kozmetik ürünler sağlayan bir noktaya hızla ilerliyor" ifadelerini kullandı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.