Yapay zeka yaygınlaşıyor
2022 yılındaki yaklaşık 87 milyar dolarlık gelirinden sonra gelecek için öngörülen sayılar, yapay zeka teknolojilerinin ciddi büyüme potansiyeli olduğunu yansıtıyor.
Yapay zeka teknolojileri, sağladığı kolaylıklar ile hemen her sektörde kendini göstermeye başlıyor. MarketsandMarkets’in verilerine göre 2027 yılına kadar 407 milyar dolara ulaşacağı belirtilen yapay zeka endüstrisi, şirketlerin ve çalışanların operasyonlarına etkisiyle hızlı bir büyümede gibi görünüyor. Özellikle zanaat tarafı da yadsınamayacak tasarım sektörü için faydaları açıkça ortaya konulan bu teknolojiler, kimileri için hala belirsiz bir noktada.
Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, ambalaj tasarımı sektörü için yapay zekanın avantajlarından ve dezavantajlarından bahsetti.
Yapay zekanın tasarımcıların işlerini büyük oranda hızlandırdığını ve zanaati neredeyse mükemmelleştirdiğini belirten Çelik, tüketici verilerini analiz etme gibi büyük avantajlarının yanı sıra yaratıcılık ve insan girdisine duyduğu ihtiyaç gibi zorluklarının olduğunu söyledi.
DAHA SEZGİSEL VE DAHA VERİMLİ ANALİZLER İÇİN BÜYÜK FIRSAT
"Ambalaj tasarımında yapay zeka teknolojilerini kullanmanın en önemli avantajlarından biri, tüketici verilerini analiz etme yeteneğinden geliyor. Ambalaj tasarımlarında da benzer şekilde tüketici tercihlerini göz izleme testleri gibi yapay zeka destekli teknolojilerle araştırarak özellikle satışlarda ivmeler yakalanabiliyor. Uzun yıllardır projelerinde yapay zeka teknolojilerini farklı amaçlarla kullanan ve “Bir tasarım sürecinde artık sıfır noktasından başlamamız gerekmiyor" diyen Çelik, “Harcadığımız zamanı azaltırken üst düzey görevlere odaklanabiliyor, daha yaratıcı çözümler sunabiliyoruz. Böylece işlerimizi hem daha verimli hem de daha sezgisel hale getirebiliyoruz” diye konuştu.
İNSANA ÖZGÜ DENEYİMLER OLMADAN YAPAY ZEKANIN VAROLUŞU TEHDİT SAYILAMAZ
Yapay zeka teknolojilerinde ön plana çıkan en önemli eksiklik, insana dair içgörü ve yaratıcılık olarak görülüyor. Yapay zeka algoritmalarının tasarım alternatifleri üretebilmesi, insanların hayattan edindiği deneyimlerinden gelen yaratıcı düşüncelerinin ve uzmanlıklarının yerini aldığı anlamına gelmiyor. Tam da bu nedenle tasarımcılar, yapay zeka tarafından üretilen projeleri geliştirmek, daha da önemlisi özgünleştirmek için bilgilerini ve yaratıcılıklarını kullanarak ambalaj tasarımında önemli bir rol oynamaya devam ediyor.
Çelik özellikle bu noktaya değinerek şu ifadeleri kullandı:
"Yapay zekanın insanların bilgi birikimleri sayesinde ortaya koyduğu tasarımlarını tehdit edebilecek bir konumlanmasından bahsetmek pek mümkün değil. Tasarımcılar için yapay zeka, yaratıcı tasarım sürecinde yalnızca çok gelişmiş bir araçtan ibaret. Mesleğinde bu gelişmiş aracı doğru kullananlar zaman ve emek konusunda ciddi faydalar sağlamanın yanı sıra fark yaratabilir. Bu araçları kullanmak artık çağın en büyük gerekliliği haline geldi diyebilirim"
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.