Yaşar Topluluğu gıda ve içecek şirketleri kuruluş yıldönümlerini coşkuyla kutladı
Pınar Süt 45, Pınar Et 33, Pınar Su 34, Yaşar Birleşik Pazarlama 35 yaşında...
Yaşar Topluluğu şirketlerinden Türkiye’nin öncü süt ve süt ürünleri markası Pınar Süt’ün 45., ülkenin lider et ürünleri firması Pınar Et’in 33., Türkiye'de ilk kez ambalajlı suyu tüketiciler ile buluşturarak sektöre öncülük eden Pınar Su’yun 34. ve Türkiye'nin önde gelen satış ve dağıtım şirketlerinden olan Yaşar Birleşik Pazarlama’nın 35. kuruluş yıldönümleri, Ekim ayı içerisinde şirketlerde gerçekleştirilen törenlerle, coşku içinde kutlandı. Pınar Süt, Pınar Et, Pınar Su ve Yaşar Birleşik Pazarlama, kuruluş yıldönümlerinde çalışanlarını onurlandırdı.
Pınar Süt, Pınar Et, Pınar Su ve Yaşar Birleşik Pazarlama’da 5 ila 35 kıdem yılını tamamlayan yönetici ve çalışanların da onurlandırıldığı törenlerde; 5 yılını dolduran 331, 10 yılını dolduran 61, 15 yılını dolduran 146, 20 yılını dolduran 66, 25 yılını dolduran 13, 30 yılını dolduran 2 ve 35 yılını dolduran 1 olmak üzere toplam 620 çalışana başarı ve onurlandırma sertifikaları verildi. Törenlere, Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Selim Yaşar, Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Pınar Et-Pınar Su Yönetim Kurulu Başkanı Feyhan Yaşar, Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Pınar Süt Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, Yaşar Holding Yönetim Kurulu Üyesi Yılmaz Gökoğlu, Yaşar Holding İcra Başkanı Dr. Mehmet Aktaş, Yaşar Topluluğu Şirketleri Yönetim Kurulu Üyeleri Yılmaz Attila ve Kemal Semerciler, Yaşar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cemali Dinçer, Yaşar Holding Gıda İcra Başkan Yardımcısı Levent Dağhan, Pınar Süt Genel Müdürü Gürkan Hekimoğlu, Pınar Süt Ar-Ge ve Teknoloji Koordinatörü Erhan Savcıgil, Pınar Et Genel Müdürü Tunç Tuncer, Pınar Su Genel Müdürü Hüseyin Karamehmetoğlu, Yaşar Birleşik Pazarlama Genel Müdürü Suat Özyiğit, Yaşar Holding Satınalma Koordinatörü Turgut Sarıoğlu ile Yaşar Topluluğu yöneticileri ve çalışanları katıldı.
Törende yaptığı konuşmada, gıda, içecek, boya sektörlerine odaklandıkları için yatırımları ağırlıklı bu sektörlerde yaptıklarını belirten Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Pınar Et ve Pınar Su Yönetim Kurulu Başkanı Feyhan Yaşar; “73 yıldır aralıksız kutladığımız kuruluş yıl dönümlerimiz işimizin sürdürülebilirliğinin göstergesi. Geçmişimizin gücünü yeni yatırımlarla geleceğe taşıyoruz. 2017’de Yaşar Topluluğu olarak yüzde 15 büyüdük ve 5,2 milyar TL konsolide brüt ciroya ulaştık. Türkiye büyümesinin üzerinde bir büyüme gerçekleştirdik. 2018’i yılını da yüzde 20 oranında büyümeyle kapatacağımızı öngörüyoruz. 2019 yılı ilk çeyreğinde ise Dubai’de KIZAD bölgesinde eritme ve krem peynir üretim tesisi hayata geçiriyoruz. Bu yurt dışında ilk gıda üretim tesisi yatırımımız olacak. Aslında o pazarda 35 yıldır varız. Bu pazar Pınar markasının çok iyi bilindiği bir pazar. İhracat yaptığımız ve lider olduğumuz bir pazarda ilk defa lokal üretim yapacağız ’’dedi.
Sanayici olarak sürekli yatırım yaptıklarını ve bu rakamın son 5 yılda 315 milyon Dolar’a ulaştığını söyleyen Feyhan Yaşar; “2016 yılı sonunda Pınar Su’ya kapasite artışı yatırımı yaptık, Bursa İnegöl’de su tesisi yatırımını faaliyete geçirdik. Şanlıurfa’da süt tesisi yatırımı yaptık. İstanbul’da Yaşar Birleşik Pazarlama olarak büyük bir lojistik merkezi hayata geçirdik. Yem fabrikamızı da Turgutlu’ya taşıdık. Buraya daha dikey modern bir tesis kurduk. Bu yatırımla maliyetlerimizi azaltacak, yem sektöründe daha rekabetçi olacağız. Ürün kompozisyonumuzda ise ihracata yönelik ürünlerimizi arttırıyoruz’’ diye konuştu.
Bulunduğu sektörlerde tüketicilerin her zaman en güvendiği marka olan Pınar’ın bugün Türkiye’de on haneden sekizine girdiğini belirten Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Pınar Süt Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı; “1973 yılından bu yana birçok başarıya imza attık. Türkiye ile birlikte biz de büyüdük, markalar yarattık. Pınar Süt’ün 45. yaşını kutluyoruz. Sağlıklı nesiller yetiştirme misyonu ile Pınar Süt’ün içinde bulunduğu süt, yoğurt, ayran, peynir gibi kategorilerde bu yıl yine çok önemli başarılar kazandık. Çocuklarımızı süt içmeye teşvik eden “Bugün Sütünü İçtin mi?” kampanyası ile daha fazla çocuğun süt tüketimini arttırmak üzere kampanya gerçekleştirdik. Annelerden de bu kampanyamızla ilgili olumlu mesajlar aldık. Süt sektöründe bir diğer önemli ürünümüz olan ve ülkemize yeni bir tüketim alışkanlığı kazandırdığımız Pınar Protein Ailesi’nin başarısı, aldığımız “Üstün Lezzet Ödülü” ile taçlandı. Bir diğer önemli ürün grubumuz kefir, 2018’de tüketicilerle buluştu. Ürünlerimizin sadece yurt içinde değil yurt dışında da tercih edilmesi bizleri mutlu ediyor. Pınar Süt, Türkiye süt ve süt ürünleri sektöründe ihracat yapan en önemli firmalardan biridir. Yıllardır Körfez ülkelerinde Pınar Labne ile de en beğenilen ürün ve marka seçilmenin gururunu yaşıyoruz. Tarımsal sanayinin öncüsü olarak sektörümüzü daha da geliştirmek ve ülkemizde daha fazla insana iş imkânı sağlamak için adanmış olarak çalışıyoruz. Pınar olarak nice sağlıklı nesilleri büyütmenin gururunu yaşıyoruz” dedi.
Coşku ile kutlanan kuruluş yıldönümü törenlerinde sertifika almaya hak kazanan çalışanlara sertifikalarını Yaşar Topluluğu yöneticileri takdim etti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.