Yeni yasa, teşvik ve yapılandırmalar ekonomiyi hareketlendirdi

Yeni yasa, teşvik ve yapılandırmalar ekonomiyi hareketlendirdi

Medya Takip Merkezi (MTM), Ekonomi Gazetecileri Derneği için hazırladığı Eylül ayı raporunda ekonomide öne çıkan başlıkları belirledi.

Türkiye Büyük Millet Meclisi, 26. Dönem 2. Yasama yılında yoğun bir döneme başlarken, darbe kalkışmasının ardından başlatılan OHAL döneminin piyasaları etkilediği gözlendi.  Bunun yanında Moody’s’in Türkiye notunu indirmesi üzerine hükümetten sert tepkiler gecikmedi. Hükümetin, yatırımların artması için çıkardığı çeşitli yasa ve teşvikler ile borçların yeniden yapılandırılması ise ekonomiye ivme kattı. Dolar, Vergi, İhracat, Faiz, Büyüme ve Yeniden Yapılandırma, Türk ekonomi basınının öne çıkan başlıkları arasındaydı. İşte araştırmanın detayları…

Eylül ayı ekonomi notları hareketli geçti. Darbe girişiminin ardından başlatılan OHAL döneminin 3 ay daha uzatılması ve kredi derecelendirme kuruluşu Moody’s’in, Türkiye’nin notunu yatırım yapılabilir seviyenin altına indirmesi üzerine Dolar Kuru’nda artış görüldü. 
Moody’s’in almış olduğu bu karar, hükümetin sert tepkisine neden oldu. Ekonomi Bakanı Mehmet Şimşek, “Moody’s’in almış olduğu not indirme kararı Türkiye ekonomisinin temel makro dinamikleriyle hiçbir şekilde örtüşmemektedir” söyleminde bulundu. Başbakan Binali Yıldırım’dan da yanıt gecikmeyerek “Bize notumuzu millet verir” sözlerle kredi derecelendirme kuruluşunu eleştirdi.

Hükümetin, yatırımları arttırmak ve çeşitlendirmek için çıkardığı yasalar ve teşvikler, ekonominin hareketlenmesine neden oldu. Borçların yeniden yapılandırılması ise vatandaşları borç ödemeye yönlendirirken, ekonomi basını konuyu çeşitli biçimleriyle ele aldı.

Medya Takip Merkezi’nin yaptığı araştırmaya göre, “Dolar Kuru” ekonomi basınında 56 bin 141 habere konu edildi. Ekonomik başlıklar listesinde “Vergi” 49 bin 427 haberle ikinci, “İhracat” ise 45 bin 769 haberle üçüncü sırada yer buldu. “Faiz” 42 bin 825 haberle dördüncü olurken, “Büyüme” başlığı 34 bin 296 haberle basında yer aldı.

EYLÜL AYINDA EKONOMİDE ÖNE ÇIKAN KONU BAŞLIKLARI
No
Konu Başlıkları
Yazılı basın
TV
Online medya
Toplam 
1
Dolar Kuru
19.436
1.800
34.905
56.141
2
Vergi 
11535
2528
35364
49.427
3
İhracat
11089
1180
33500
45.769
4
Faiz 
5686
2108
35031
42.825
5
Büyüme
6933
1904
25459
34.296
6
T.C. Merkez Bankası
2626
1438
20300
24.364
7
Enflasyon
3061
1350
16460
20.871
8
FED Amerika Merkez Bankası
1025
1684
17765
20.474
9
Borsa İstanbul
758
1103
17124
18.985
10
İthalat
4690
549
13676
18.915
11
İşsizlik 
2978
1.123
10654
14.755
12
Asgari Ücret
2473
689
7032
10.194
13
Altın
1042
446
7815
9.303
14
Türk Lirası
1310
461
5678
7.449
15
İstihdam
1468
192
4.026
5.686
16
IMF- Dünya Bankası
621
132
2598
3.351
Veriler, MTM Medya Takip Merkezi’nin Eylül 2016’da 4 bini aşkın gazete, dergi, TV kanalı ve 10 bini aşkın internet medyasında yaptığı haber takibi sonuçlarından derlenmiştir.

Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, yastık altında saklanan altınlar için uyardı!
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, 8 bin 508 haberle ekonomi basınında en çok konuşulanlar listesinde ilk sırada yer aldı. Eylül ayı enflasyon rakamlarını değerlendiren Zeybekci, “Temel hedefimiz, gerçek anlamda bir fiyat istikrarı için enflasyon oranımızı uzun vadede yüzde 5’in altına çekmektir” açıklamasında bulunurken, enflasyon oranlarının 7,28 seviyesine gerilediğini de sözlerine ekledi.
Yeniden yapılandırmanın bir fırsat olduğunun ve esnafın bundan faydalanması gerektiğinin altını çizen Maliye Bakanı Naci Ağbal, 6 bin 649 haberde yer aldı. Başbakan Yardımcısı ve Ekonomi Bakanı Mehmet Şimşek, 6 bin 607 haberle üçüncü sırada basında yer aldı. Yastık altında saklanan yatırımlar hakkında görüş bildiren Şimşek, evde saklanan döviz ve altınların ne ekonomiye ne de vatandaşa bir fayda sağlamayacağının altını çizdi. 
Şimşek ek olarak, Türkiye’de kalıcı zenginlik için yatırımların artması ve bu yatırımların da iç tasarruflarla finanse edilmesi gerektiğini açıklarken, vatandaşların finansal okur yazarlığının da arttırılması gerektiğini vurguladı.
Lütfi Elvan ise 4 bin 60 haberle dördüncü sırada yer aldı. 
EYLÜL AYINDA EKONOMİDE EN ÇOK KONUŞULAN BAKANLAR
   No
Bakanlar
 Yazılı basın
TV
Online medya
Toplam 
1
Nihat Zeybekci
1.204
441
6.863
8.508
2
Naci Ağbal
1.351
113
5.185
6.649
3
Mehmet Şimşek
1.065
542
5.000
6.607
4
Lütfi Elvan
744
101
3.215
4.060
Veriler, MTM Medya Takip Merkezi’nin Eylül 2016'da 4 bini aşkın gazete, dergi, TV kanalı ve 10 bini aşkın internet medyasında yaptığı haber takibi sonuçlarından derlenmiştir.


TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken listenin zirve ismi
Medya Takip Merkezi’nin Eylül ayı verilerine göre, TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken 2 bin 913 haberle listenin ilk sırasında yer alırken, TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu 2 bin 241 haberle ikinci, Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar 2 bin 295 haberle üçüncü sırada yer aldılar. Türkiye Barolar Birliği Başkanı Metin Feyzioğlu, bin 782 haberle dördüncü olurken,
TİM Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi bin 340 haberle beşinci sırada yer aldı.
EYLÜL AYINDA EN ÇOK KONUŞULAN STK BAŞKANLARI
No
STK Başkanları
Yazılı basın
TV
Online medya
Toplam
1
Bendevi Palandöken
965
26
1.922
2.913
2
Rıfat Hisarcıklıoğlu
470
45
1.826
2.341
3
Şemsi Bayraktar
1.026
10
1.259
2.295
4
Metin Feyzioğlu
315
265
1.202
1.782
5
Mehmet Büyükekşi
341
31
968
1.340
Veriler, MTM Medya Takip Merkezi’nin Eylül 2016’da 4 bini aşkın gazete, dergi, TV kanalı ve 10 bini aşkın internet medyasında yaptığı haber takibi sonuçlarından derlenmiştir.


TOBB Eylül ayında ilk sırada
TOBB, 8 bin 463 haberle ilk sırada yer aldı. KOSGEB, 7 bin 602 haberle listenin ikinci sırasında bulundu. MÜSİAD Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği 4 bin 444 haberle üçüncü, TİM Türkiye İhracatçılar Meclisi 4 bin 241 haberle dördüncü oldular.  Türkiye Esnaf Ve Sanatkârlar Konfederasyonu 3 bin 336 haberle beşinci, TBB Türkiye Barolar Birliği 3 bin 312 haberle altıncı sırada yer aldı.

EYLÜL AYINDA EN ÇOK KONUŞULAN STK’LAR
No
Kurum / Kuruluşlar
Yazılı basın
TV
Online medya
Toplam 
1
TOBB Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği
2.105
95
6.263
8.463
2
KOSGEB
1.718
135
5.749
7.602
3
MÜSİAD - Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği
858
57
3.529
4.444
4
TİM Türkiye İhracatçılar Meclisi
2.105
71
2.065
4.241
5
Türkiye Esnaf Ve Sanatkârlar Konfederasyonu
1.126
29
2.181
3.336
6
TBB Türkiye Barolar Birliği
807
448
2.057
3.312
7
TZOB Türkiye Ziraat Odaları Birliği
1.332
12
1.937
3.281
8
Sosyal Yardımlaşma Ve Dayanışma Vakfı
806
30
2.304
3.140
9
TUSKON Türkiye İşadamları Ve Sanayicileri Federasyonu
201
317
2.499
3.017
10
Türkiye İhracatçılar Meclisi
807
71
2.065
2.943
11
İHH İnsan Hak ve Hürriyetleri İnsani Yardım Vakfı
471
126
2.257
2.854
12
AKUT Arama Kurtarma Derneği
420
105
2.310
2.835
13
TMMOB Türk Mühendis Mimar Odaları Birliği
712
19
1.464
2.195
14
TURSAB Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği
426
23
1.425
1.874
15
ISO İstanbul Sanayi Odası
259
49
1.521
1.829
16
ATO Ankara Ticaret Odası
395
34
1.153
1.582
17
TÜSİAD Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği
278
85
1.123
1.486
18
ITO İstanbul Ticaret Odası
350
44
1.040
1.434
19
İzmir Ticaret Odası
304
7
1.049
1.360
20
GYODER Gayrimenkul Yatırım Ortakları Derneği
286
23
1.022
1.331
Veriler, MTM Medya Takip Merkezi’nin Eylül 2016’da 4 bini aşkın gazete, dergi, TV kanalı ve 10 bini aşkın internet medyasında yaptığı haber takibi sonuçlarından derlenmiştir.

Ayrıntılı bilgi için
MTM Medya Takip Merkezi    +90 212 442 30 00            www.medyatakip.com
Merve Aktürk            Kurumsal İletişim            m.akturk@medyatakip.com
MTM Hakkında:

İstanbul Avrupa Yakası’ndaki merkezinin yanı sıra, İstanbul Anadolu Yakası, Ankara, İzmir, Bursa, Konya, Samsun, Adana, Gaziantep şehirlerinde 9, Almanya’da ve Azerbaycan’da birer olmak üzere toplam 11 noktada temsil edilen Medya Takip Merkezi (MTM), takip ettiği 4 bini aşkın yayın ve 150 çalışanıyla Türkiye’nin önde gelen medya takip kuruluşlarındandır. İstanbul’da, 1999 yılında kurulan MTM, ilk şubesini 2006 yılında Ankara’da faaliyete geçirmiştir. Kısa sürede Türkiye’de medya takip sektörünün lokomotifi haline gelen kuruluş, aynı yıl Almanya’da açtığı temsilciliği ile faaliyetlerini yurtdışına taşımıştır. 2013 yılında, Azerbaycan’ın ilk medya takip şirketini faaliyete sokan MTM, klasik ve dijital medya takibinin yanı sıra, Medya Bilgi Rehberi, Etkinlik Takvimi ve Online TV Arşivi gibi servisleri ile de sektörde öne çıkmaktadır. Uluslararası platformda büyümeyi, hedefleri arasında tutan ve çalışmalarını bu yönde sürdüren MTM, tam üyesi olduğu AMEC ( İletişim Ölçme ve Değerlendirme Uluslararası Birliği) ve FIBEP (Uluslararası Medya Takip Şirketleri Federasyonu)gibi uluslararası kuruluşlar ve üyeleri ile global anlamda işbirliğini günden güne geliştirmektedir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.