Yiğit Girgin: Turizmdeki kalite ve nitelik artmalı
Bodrium Otel & Spa Genel Müdürü ve POYD Bodrum Temsilcisi Yiğit Girgin, "Turizmdeki kalite ve nitelik artmalı" dedi.
Bodrium Otel & Spa Genel Müdürü ve POYD Bodrum Temsilcisi Yiğit Girgin, Bodrum'da turizm sezonunun başarısının sadece turist sayısına göre değerlendirilmemesi gerektiğini vurguladı.
Turizm sezonunun kalite ve niceliğinin dengeli bir şekilde ele alınması gerektiğini dile getiren Girgin, turist sayısının yanı sıra; turistlerin ekonomiye katkılarının da göz önünde bulundurulmasının önemine dikkat çekti.
Turizmin sadece gelen turistin adedine göre şekillenecek bir sektör olmadığını hatırlatan Yiğit Girgin, şu bilgileri verdi:
“Gelenlerin ekonomik olarak dağılımı, konaklama ve yeme - içme harcamaları, aynı zamanda yerel ekonomiye sağladıkları değer de büyük önem taşıyor. Ayrıca, turizmin sürdürülebilir olması ve bölgemizin doğal ve kültürel mirasını korumak da en az rakamlar kadar birleştiren bir faktör. Turist sayısına bağlı olarak genellikle 'rekorlar kırıldı' gibi söylemler üretiyoruz. Bu işin niteliği ve niceliği de aslında çok önemli. Turist sayısı olarak 1 milyon hedefimiz vardı ve buna ulaşıldı. Fakat bu sayının ne kadarı Bodrum'da kaldı bunu bilmiyoruz. Bu sonuçtan mutlu olan mutlu, mutsuz olan da konuşmuyor. Çünkü Didim'e giden çok sayıda bir turist sayısı da var. Buraya gelen turistlerin yüzde 40 ile 50’sinin Didim'e gittiğini biliyoruz. Bu iki destinasyonun bir yarışı değil tabiiki. Ancak, burada toptan pazarlama sürecine bakılmalı. Bodrum'da bütünlüklü bir turizm bakış açısı yok. Bir turizm politikamız oluşmalı. Biraz toparlanmamız ve birleşmemiz gerekli diye düşünüyorum.”
KIŞ SEZONU BEKLENTİLERİN ALTINDA KALDI
Bodrum'da kış sezonunun beklentilerin altında seyrettiğini kaydeden Yiğit Girgin, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bodrum bile isteye sürekli bir pahalılık algısı içine sokuldu. Bodrum'dan çok ülkenin genel ekonomik durumuna bakmalıyız. Bu rakamları sanki Bodrum işletmeleri yapıyor gibi bir algı yaratılmaya çalışıldı. Bunun doğru olmadığını, hepimiz yaşayarak görüyoruz. Ülkedeki tüm ticari faaliyet veren şirketler kar amacı güden yapıdalar. İşletmeleri hizmet politikaları noktasında tercih edene de saygı duyuyoruz etmeyene de. Bir turizm şehri doğal güzelliklerle anılır, tarihle, gastronomiyle, yürüyüş yollarıyla anılır. Bizim bunları ön plana çıkarmamız gerekirken; fiyat konusunun magazin malzemesi yapılması kimseye fayda sağlamaz. Kış dönemi olarak da beklentimizin altında ilerleyen bir süreç yaşıyoruz. Bunun nedeni ise ülkedeki ekonomik gelişmeler ve insanların biraz daha temkinli davranıyor olması. Ayrıca işletmeler maalesef sezonu geç açıp erken kapatıyor. Bu da yüksek sezonda fiyatlarda aşağı yukarı oynamalara neden oluyor.”
YILIN 12 AYI SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM HEDEFLEMELİYİZ
Bodrum'daki işletmelerin yılın 12 ayı hizmet vermesinin önemini vurgulayan Girgin, “Sürdürülebilir turizm dediğimizde sadece çevreye duyarlı tesis yapmamız gerekiyormuş gibi bir algı var. Aslında 360 derece düşünmek zorundayız. İşletmeler maalesef sezonluk düşünebiliyor. Bir diğer deyişle kış sezonu inşaat planlanıyor, yaz sezonu ve turizm geçiş sezonlarında da ne yapsak diye düşünüyoruz. Nasıl bir şehir olmamız gerektiğine karar vermeliyiz, turizm odaklı mı olacağız? Yoksa başka bir odak noktası mı bulacağız? Yatak kapasitemiz belli, buraya gelmesi gereken turist sayısı belli. Sezon başı ve sonundaki yapmamız gereken hamleleri doğru yaptığımızda sezonların giriş ve çıkışı uzayacaktır” ifadelerini kullandı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.