YouTube kullanıcıları dikkat! Yeni tasarım geliyor
YouTube podcast özelliğini geliştirmek adına yeni bir tasarıma geçiyor. YouTube podcast ana sayfası için araştırmalara başladı.
Birçok farklı kategoride videonun yer aldığı YouTube, podcast pazarına daha fazla önem vermeye başladı. YouTube, ses içeriği olarak podcast sayfası ve podcastle ilgili birtakım yenilikler sunmayı planlıyor.
YouTube’un yeni yol haritasını gösteren 84 sayfalık bir iş sunumunun sızdırılmasından sonra YouTube Podcast detayları da belli olmaya başladı. Video platformu, podcastlere ayrılmış bir ana sayfa sunarak ses hizmetini geliştirmek istiyor.
YouTube, podcast sayfası için baştan aşağı yenileniyor
Podnews tarafından internete sızdırılan YouTube belgeleri, pazarın keşfi ve analizi de dahil olmak üzere podcast dünyasındaki en zorlu problemlerinden bazılarını çözmeyi amaçlıyor. YouTube, podcast’e özel bir ana sayfa üzerinden içerik yüklemeyi ve keşfetmeyi kolaylaştırmak istiyor.
Sunum içerisinde YouTube, podcast için düşündüğü bazı fikir ve hizmetleri ‘Looking Ahead‘ (İleriye Bak) adlı bir bölümde toplamış. Bu bölüm içerisinde iki kavramdan bahsedilmekte: Alım ve Arama/Keşfetme.
Alım başlığının altında YouTube, “podcast’leri YouTube’a yüklemeyi kolaylaştırmak için iyileştirmeler yapmak (örneğin RSS)” istediğini açıklıyor. Arama ve Keşfetme başlığında ise henüz işlevsel olmayan bir bölümden bahsediliyor. Bu kısımda, isminden de tahmin edebileceğiniz üzere, podcastlerin ön plana çıkarılması ve kullanıcıya özel bir sayfa sunulması hedefleniyor.
Şirket, podcast güncellemesini YouTube.com/podcasts adresinden sunmayı planlıyor. Bağlantı henüz çalışmıyor, ancak otomatik olarak YouTube ana sayfasına da yönlendirmiyor; bu, YouTube’un aktif olarak çalıştığının bir göstergesi olabilir.
Google’ın sahip olduğu platform, bazı içerik oluşturuculara podcast üretmeleri ve YouTube’da yayınlamaları için anlaşmalar teklif etmişti. Bloomberg’e göre, bazı içerik oluşturuculara 50 bin ila 300 bin dolar arasında ödeme yapılacaktı.
YouTube, öne çıkan iki rakibi Spotify ve Apple ile benzer zamanlarda podcast dünyasına giriyor. Daha önce de Spotify, podcast deneyimini geliştiren bir özellik duyurdu. Insider Intelligence eMarketer, Spotify’ın 2020 yılında podcast harcamalarında yüzde 51 ile en büyük paya sahip olduğunu açıkladı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.