ZEYTİNYAĞINDA BİR DÜNYA MARKASI OLACAK
İş dünyasının yakından tanıdığı İper ailesinin üçüncü kuşak temsilcisi Alican İper, zeytinyağında bir dünya markası yaratmak için kolları sıvadı.
Türkiye’de madencilik sektörünün önde gelen firmalarından olan İPM Grubu’nun üçüncü kuşak temsilcisi Alican İper, Bergama’da kurdukları Korudağ Zeytin Çiftliği ile tarım sektörüne girdi. İper, Bergama, Korudağ mevkiinde 500 dönüm arazi üzerine kurulan çiftlikte mevcut yetişkin ağaçlarının yanı sıra 20 bin fidan dikimi gerçekleştirdi. 5-7 yıl içerisinde tam kapasite verim alınması hedeflenen çiftlikte üretilen yağlar dünya ve Türkiye pazarına sunulacak.
ZEYTİN TARIMIN GÖZBEBEĞİ
Korudağ Zeytin Çiftliği’nin doğaya artı değer katacak bir sektöre yatırım yapma fikrinden doğduğunu dile getiren Alican İper, “Dedemle başlayıp babamla devam eden yarım asırlık bir iş tecrübemiz var. Ailenin üçüncü kuşağı olarak mevcutla yetinmek yerine enerjimi yeni ve farklı bir alanda değerlendirmek istedim. Yapabileceğimiz işleri altalta yazdığımızda tarım fikri sıcak geldi. Zeytin ve zeytinyağı da bölgemizde tarımın gözbebeği olduğu için bu sektörü tercih ettik” dedi.
HEDEF 50 BİN AĞAÇ
Çiftlikte mevcutta bulunan yetişkin Gemlik türü zeytin ağaçlardan yaklaşık 80-100 ton ürün elde ettiklerini dile getiren İper, “Bunun yanı sıra çiftliğimizde çok sayıda yabani delice zeytinimiz var. Özellikle bu ağaçlardan topladığımız zeytinlerden de oldukça farklı ve bulunması zor bir yağ elde ediyoruz. Dikilen fidanlarımız ise 3-4 yıl içerisinde ürün vermeye başlayacak. Çiftlik tam kapasiteye ulaştığı zaman ise yılda yaklaşık 650-700 ton civarında zeytin elde edeceğiz. Başlangıç olarak hedeflediğimiz 20 bin fidana ulaştık. Arazimiz büyümeye müsait, ileriki süreçte 50 bin ağaca kadar çıkabiliriz” ifadelerini kullandı.
HEM ESKİ HEM DE YENİ TEKNOLOJİ İLE ÜRETİM
Korudağ Zeytin Çiftliği’nde ağaçlandırma çalışmalarının yanı sıra İtalyan teknolojisi olan bir kontinü üretim hattı ve 60 yıllık tarihi değere sahip bir sulu baskı zeytinyağı tesisi de kurduklarını dile getiren İper, “Korudağ Zeytin Çiftliği olarak hem modern yöntemlerle hem de klasik yöntemlerle üretim yapacağız. Şu anda Soğuk sıkım teknolojisi ile çalışan kontinü tesisimizde bölgedeki üreticilerin zeytinlerini de sıkıyoruz. Bu bize tecrübe kazandırıyor. Tüm ağaçlarımız ürün vermeye başladığında bu alanda uzmanlaşmış olacağız” diye konuştu.
ÖNCELİKLİ PAZAR YURTDIŞI
Bu sezon hasatını gerçekleştirdikleri ağaçlardan elde ettikleri zeytinyağının 0,3 dizem gibi oldukça kaliteli bir ürün olduğunun altını çizen İper, sözlerini şöyle sürdürdü; “Şuan bir marka oluşturma süreci içerisindeyiz. Mevcut tüm ağaçlarımızdan ürün almaya başladığımızda kendi markamızla piyasaya çıkacağız. Öncelikli hedefimiz ise yurtdışı pazarlar. Biz ihracatçı bir firmayız. İhracat iyi bildiğimiz bir alan. Dünyanın birçok yerinde ticari bağlantılarımız var. Lojistik imkânlarımız kuvvetli. O nedenle ana hedefimiz dünya zeytinyağı pazarında ülkemizi temsil etmek ve zeytinyağı sektöründe Türkiye’nin daha iyi bir noktaya gelmesine bir nebze de olsa katkıda bulunmak.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.