Türkiye sağlık turizminde önemli bir altyapıya sahip

Türkiye sağlık turizminde önemli bir altyapıya sahip

Sağlık Bakanlığı'na bağlı Uluslararası Sağlık Hizmetleri A.Ş tarafından açıklanan verilere göre, Türkiye'nin 2024 yılında 2 milyon sağlık turisti kabul ettiği ve 3 milyar dolar gelir elde ettiği bildirildi.

Türkiye'nin sağlık turizminde önemli bir potansiyele sahip olduğunu belirten Gözde Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Op. Dr. Kenan Kalı, sağlık ve sağlık turizmi alanındaki yatırımlarını sürdürdüklerini söyledi.

Gözde Grubu olarak sağlık alanında yurt içinde 21, İngiltere’de de 2 yatırıma imza attıklarını dile getiren Kalı, uluslararası bir marka olmak istediklerini kaydetti.

SAĞLIK TURİZMİNDE HİZMET İHRAÇ EDİYORUZ

2021 yılından itibaren sağlık turizmi konusunda yatırımlar yaptıklarını dile getiren Op. Dr. Kenan Kalı “Geldiğimiz noktada artık sağlık hizmeti ihracatçısı olduk. Bu işi Türkiye'de en iyi yapan gruplardan biriyiz. İlk aşamada sağlık yatırımları yaptık. İkinci olarak sağlık turizmi hizmeti belgeleri alarak üst düzeyde hizmetler vermeye başladık. Üçüncü olarak da yerinde sağlık hizmeti sunalım dedik. En çok hasta İngiltere'den geldiği için bu hizmetleri oraya da götürmeyi planladık. İngiltere'de sağlık yatırımlarına başladık. Orada bir kardeş marka ve hastane yaratacağız. 5 yıllık yatırım planı yaparak, yeni bir şirket kurduk. Londra'dan başlamak üzere İngiltere'de 5 farklı kentte 5 hastane ve 10 kliniği kapsayan sağlık yatırımları yapacağız. Bu konuda gerekli satın almalara başladık” diye konuştu.

kenan-kali-3-100509076.jpeg

SAĞLIKTAKİ KALİTE ALGISINI İYİ YÖNETMEK GEREKİYOR

Türkiye'nin gerek hekim kalitesi gerekse de tesis ve teknoloji anlamında önemli bir alt yapıya sahip olduğuna dikkat çeken Op. Dr. Kenan Kalı, şunları söyledi: “Bütün bu imkanlara rağmen Türkiye maalesef hak ettiği noktada değil. Bana göre sağlık turizmi ciddiyetle ele alınması gereken milli bir konu. Bu ülke için turizm önemli bir gelir kaynağıdır. Türkiye’de görülen sağlık hizmetinin yüzde 90’ını devlet sağlıyor. Yüzde 10’u özel hastaneler veriyor. Sağlık turizminde ise tam tersi olarak bu hizmeti de ağırlıklı olarak özel sektör veriyor. Türkiye pandemide sağlığı çok iyi yönetti; tüm dünyada “sağlıkta hepinizden daha iyiyiz” imajı yarattı. Ölüm oranları dünyadaki rakamların altında seyretti. O dönemde bir İngiliz, bir Alman bu başarıyı gördü ve tedavide ülkemizi tercih etmeye başladı. Ama bu imajı korumamız gerekiyordu. Son yıllarda bunda ne kadar başarılıyız bilemiyorum. Pandeminin ardından yakaladığımız noktada değiliz”

ALGIYI SÜREKLİ POZİTİF TUTMALIYIZ

“Ülkemize yönelik algıyı sürekli pozitif tutmalıyız” diyen Op. Dr. Kenan Kalı, sözlerine şöyle devam etti:

“Algıyı iyi yönetmek gerekiyor. Bu nedenle asıl bayrak taşıyıcısı Turizm Bakanlığı olmalıdır. Sağlık turizminde elbette Sağlık Bakanlığı da olmalıdır. Ancak ülkenin imajını, marka değerini de Turizm Bakanlığı yönetiyor. Sağlıkta da bu konudaki tecrübesini Sağlık Bakanlığı ile birleştirmelidir. Çünkü sağlık turizmi ülkemizin cari açığını azaltacak çok önemli bir hizmettir. Bu konuda doğru adımları atacak bir kurul oluşturulmalıdır. Türkiye gerçekten sağlıkta çok iyi. Hükümetin en büyük katkısı da budur. Yurt dışında yaşayanlar farkı daha iyi anlıyor. Ülkemize daha çok estetik cerrahi, diş ve saç ekimi gibi konularda geliyorlar. Kanser tedavisi ve onkoloji alanında da tercih ediliyoruz. Kendi ülkelerine göre daha ekonomiğiz. Hizmet de hızlı. Ama sadece iyi olmamız yeterli değil. Dışarıdan nasıl göründüğümüz önemli. Önemli olan markamızı iyi yönetmektir.”

Etiketler :